Wat is er nieuw

Kersenbuik hang aan de oppervlakte

• Onderwerp starter Onderwerp starter OrionPax
  • Startdatum Startdatum
O

OrionPax

Guest
Ik hebh twee grote kersenbuiken in mijn aquarium en gisteren een grote schoonmaak beurt uitgevoerd
Ik heb water ververst, alleen filterwat van filter verschoond, boden afgeheveld en stenen verplaatst en bodem omgewoeld omdat ik een kaamlaag en alg aan het ontwikkelen was.
Alles goed gegaan en de vissen zien er weer blijer uit.

Behalve één van mijn kersenbuiken, die andere hangt boven aan de oppervlakte.
je zou denken een zuurtstof tekort maar geen enkele andere vis heeft er last van.

Waterwaarden zijn getest en ik zie niks geks: https://www.aquaticlog.com/aquariums/orionpax/1/parameters

Hebben jullie een idee?

20190210_132809.jpg

Zuurstofpompje aan zetten.

Is toch teveel ineens geweest.
Filter, bodem , en dan stenen verplaatst. bodem gewappert.

OK, gedaan...
Zouden mijn andere vissen er dan ook geen last van moeten hebben?

OK, gedaan...
Zouden mijn andere vissen er dan ook geen last van moeten hebben?
Mogelijk is deze net iets zwakker en daardoor meer last ervan, Bertus zijn idee zou best eens zo kunnen wezen, dan zou de vis zich over een paar uurtjes weer hersteld moeten hebben.

ik wacht af (niet mijn sterkste eigenschap 😉 )
iki heb ook maar even de CO2 uitgezet.

Overigens heb ik juist het idee dat dit mijn sterkste vissen zijn.

Grappig om te zien dat het andere mannetje, die normaal zijn rivaal is, nu bij hem in de buurt ging zwemmen...

Ik heb in het verleden cichliden gehad met hetzelfde gedrag. Bij mij bleek dat een vroeg stadium te zijn van buikwaterzucht door de stress die de vis had opgelopen. Ik weet niet of deze soort ( ik heb er geen ervaring mee) daar ook gevoelig voor is?

Ik heb hem zojuist geëuthanaseerd, hij lag op zijn rug op de grond al een kwartier en zijn "maatje" duwde steeds tegen hem aan.... ik kon het niet meer aanzien.
:'(🙁

Jammer, maar helaas ook een onderdeel van onze hobby.

Zeker, helaas al vaker moeten doen, ook met discussen.
Ik ben bang dat ik hem teveel stress heb bezorgd gisteren of dat hij toch geraakt is door een steen.

Het was wel de aggressor van de twee dus wellicht wordt het iets rustiger in de bak nu.

Erg jammer Eric maar zoals Ton al zegt hoort het ook bij de hobby.

Helaas wel ja...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan