Kersenbuik. onzekerheid over geslacht


K

kimberley1000

Guest
Hallo
Ik heb een 2 kersenbuikjes aangeschaft
ik heb veel op het internet gezocht, maar ik kom er niet uit of ik wel een mannetje en vrouwtje heb, zoals de verkoper zei. Qua opbouw zouden het wel een man en vrouw moeten zijn, maar de rugvinnen lijken hetzelfde. Ook word het kleinste exemplaar opgejaagd door de grote, waardoor die al 6dagen in hoekjes zit, waar die alleen wegkomt als ze word opgejaagd. ook hing ze af en toe met de kop naar beneden en staart omhoog (doet ze nu ook nog af en toe) Hier wat foto's:

vis 1 (waarvan ik denk dat het een vrouwtje is)
fpm5.jpg


soef.png


vis 2 (waarvan ik denk dat het een mannetje is)
sn6b.png


f1c.png


samen: (ze blijven nooit langer dan een paar sec zo zitten. na die paar sec vind er een korte 'achtervolging' plaats waardoor het kleinste kersenbuikje in een hoek gaat hangen)

wy6a.jpg



alvast bedankt
 
1 is sowieso een vrouwtje, 2 een mannetje denk ik maar je foto's zijn niet erg duidelijk.

Wat is je bakmaat? Als deze te klein is kan dat het gedrag verklaren. Deze visjes zijn niet erg verdraagzaam. Mijn koppeltje vocht elkaar een 80 cm. bak uit, nu ze in 100 cm. zitten is er weer vrede.
 
Ik heb een 80 cm bak. Ik weet dat de fotos niet optimaal zijn. Het is dan ook redelijk lastig om ze goed op de foto te krijgen.

Bedankt voor je reactie.
 
Kan je anders een filmpje maken en die bijv. via YouTube uploaden? Filmpjes zijn vaak duidelijker dan foto's :)
 
Ik zal proberen dit morgen te doen i.v.m. het licht.
 
Ik denk ook dat je een man en een vrouw hebt. Maar het is nog geen koppel. Soms heeft het even tijd nodig voor ze naar elkaar toetrekkeb. De mannen kunnen agressief zijn naar de vrouwen.,dus voldoende schuilmogelijkheden is wel aan te raden.
 
Vis 1 is inderdaad zeker een vrouwtje. Vis twee heeft ook een stip op zijn/haar rugvin. Ook een vrouwtje dus???

Edit; vis twee heeft wel dezwlfde vorm als.mijn mannetje... Ach, misschien moet je niet luisteren jaar mij...
 
Weet bijna zeker dat vis 2 een man is, gezien de vorm.
 
vis 2 is mi ook een man,

ik heb ze zelf ook in een 80cm gehad, mijn mannetje was ook heel kleurrijk.
 

Terug
Bovenaan