Wat is er nieuw

kersenbuik???

• Onderwerp starter Onderwerp starter peterjuwel
  • Startdatum Startdatum
P

peterjuwel

Guest
ik heb vandaag een ''kersenbuik'' gehaalt, althans dat zei de beste man maar hij ziet er toch iets anders uit, deze heeft geen zwarte vlekjes op z'n staartvin en geen rode buik

672226_0_82_20150217_193613.jpg

712262_0_82_20150217_193543.jpg

Onmogelijk om op deze foto iets te herkennen, sorry

Een pelvicachromis herken ik er wel in.

Maar, me ontgaat totaal wat nu precies de vraag is...

~ Ivo

ik weet niet precies welke vis het is,
hij ziet er uit als en kersenbuik maar dan zonder rode buik en de zwarte stippen op de staartvin.

of is dit dan gewoon toch een kersenbuik?

zal morgen nog eens proberen om een foto te maken

Volgens mij gewoon een Kersenbuik, die nog even op kleur moet komen.

Ontstaat hier nu niet verwarring doordat ten onrechte wordt gedacht dat de mannen van de Pelvicachromis soorten ook een roze/rode buik zouden hebben?

Niet bij mij, maar ook de man komt toch wat meer op kleur dan dit toch?

Dat denk ik ook Aad (dat meneer nog meer op kleur zal komen), maar Peter heeft het tot twee keer toe over een ontbrekende rode buik en die rode/roze buik is toch echt (nagenoeg alleen) alleen een kenmerk van de dames.

~ Ivo

Ik heb toch graag een foto waar ik de vis helemaal kan zien van de zijkant. Dan is er misschien iets van te zeggen. Nu is dat absoluut onmogelijk

Het zou een volwassen man moeten zijn.
Ik heb een iets betere foto van de zijkant kunnen maken, deze plaats ik vanavond even als ik thuis ben.

Het lijkt zeker wel op een Kersenbuik. Echter mist het lid de zwarte vlekken zoals hij al aangeeft bij de vis.
Ik lees her en der dat dit wel een kenmerk is en ik vraag me af of er ook zijn die deze stippen/vlekken missen??
Als ik op Google foto s bekijk dan zijn er volgens mij wel meer die dit kenmerk niet hebben.

Deze vis heeft vele lokale vormen, en de afgelopen 50 jaar is van alles door elkaar heen gefokt dus dat de zwarte vlekken ontbreken kan gewoon weleens voorkomen. Ik heb het vaker gezien.

Zorgelijker vind ik de bodem van grof grind. Waartussen veel vuil kan gaan zitten met bodemrot als gevolg. Niet te begrijpen dat men dit nog steeds verkoopt.

Als je een voedingsbodem gebruikt zorg dan dat deze niet verder komt dan op 2cm van de ruiten. Dat voorkomt het lelijke gezicht van 2 lagen zoals je nu ziet.

969672_0_82_20150217_214309.jpg

beter als dit krijg ik hem er niet op.

@botia, ik heb nog nooit last gehad van bodemrot, 1x per week met de stofzuiger erover en alles is schoon.
wat betreft de zand, dit is in een dooie hoek waar een gordijn hangt en dus nooit in het zicht is, andere kanten zit het netjes 2 cm vanaf de ruiten.

Ook bij deze foto durf ik niet echt een antwoord op te geven, ik ben er absoluut niet zeker van

Botia zei:
Deze vis heeft vele lokale vormen, en de afgelopen 50 jaar is van alles door elkaar heen gefokt dus dat de zwarte vlekken ontbreken kan gewoon weleens voorkomen. Ik heb het vaker gezien.

Zorgelijker vind ik de bodem van grof grind. Waartussen veel vuil kan gaan zitten met bodemrot als gevolg. Niet te begrijpen dat men dit nog steeds verkoopt.

Als je een voedingsbodem gebruikt zorg dan dat deze niet verder komt dan op 2cm van de ruiten. Dat voorkomt het lelijke gezicht van 2 lagen zoals je nu ziet.

Ik begrijp de verklaring helemaal dus.
Tja ik had ook voor een andere bodem gekozen, maar goed dit is wellicht weer eens aanbevolen door de verkoper 🙁.

Pelvicachromis pulcher man zonder rode buik en zonder stippen in de staartvin: http://www.flickr.com/photos/67766214@N04/16381550262

Los van het vuil dat in de bodem zou kunnen zakken doe je Pelvicachromis soorten nogal tekort als deze geen zandbodem tot hun beschikking hebben. Ze filteren er voer uit en spoelen hun kieuwen mee.

~ Ivo

Pelvicachromis pulcher, en allemaal verschillend.

Pelvicachromis_pulcher_2943_FabioNicora.jpg

RuEejBAQL3idaALOGG35lQ0vCbVViJ7l.jpeg

RuEejBAQL3idaALOGG35lQ0vCbVViJ7l.jpeg

Ja daar is heel wat diversiteit in zie ik.
De "bekende" zwarte stippen zie je dus ook niet bij de eerste foto. Ik moet zeggen dat deze de vis wel iets extras geven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan