Kersenbuikcichlide......


Hans D

Active member
Lid geworden
22 januari 2024
Berichten
32
Leeftijd
70
Ik liep vandaag door de aquariumzaak en bewonderde de vissen. Niet dat ik meteen tot aanschaf ga, want mijn aquarium moet eerst goed indraaien. Hier en daar wat informatie opgedaan over vissen. Ik zag daar de Kersenbuikcichlide. Dat beestje zal vast wel een mooie exotische naam hebben. In de winkel zei men dat dit een super gemakkelijke vis is als je 1 stelletje laat zwemmen. Ook zei men dat er zelf Neon Tetras bij kunnen. Het schijnt een beginners vis te zijn en je kunt volgens zeggen, het aquarium beplanten. Het visje moet wel schuilplekjes hebben. Heeft iemand ervaring met deze Cichlide?.


1706119455245.png
 
Hoi Hans, ik heb even je andere posts opgezocht en dit is voor je Eheim Proxima Classic 175 denk ik? 70cm vind ik persoonlijk erg krap voor een koppel, zeker omdat ze sowieso nestjes gaan krijgen en dan erg territoriaal worden.

Ik vind het ook erg mooie visjes, maar misschien is bijvoorbeeld een apistogramma soort beter geschikt voor je aquarium. Welke soorten er in je bak zouden kunnen kan iemand waarschijnlijk wel benoemen, daar ben ik niet zo in thuis:)
 
Kersenbuikchiclide is het eerste visje wat ik ooit kreeg. Ik kreeg deze van mijn oom omdat hij de maanvissen aan het vermoorden was. Ik weet niet of dit normaal is, maar ik was onder de indruk van het gedrag.
 
Het zijn inderdaad prachtige vissen, voor veel aquarianen 1 van de eerste vissen die ze hebben gehouden, of in elk geval de eerste dwergcichlide. Helaas zit er ook een randje aan deze vis, soms valt de naam Talibancichlide, als ze jongen hebben en als je een man en een vrouw hebt is de vraag niet of, maar wanneer dat gebeurd, terroriseren ze de hele bak. Je hebt bij het houden van deze soort goede keuzes te maken in bestand en inrichting van de bak. Zeker geen reden om ze niet te houden maar bezint eer ge begint.
 
Kersenbuikchiclide is het eerste visje wat ik ooit kreeg. Ik kreeg deze van mijn oom omdat hij de maanvissen aan het vermoorden was. Ik weet niet of dit normaal is, maar ik was onder de indruk van het gedrag.
Ja hier hebben ze ook bij een legsel vissen vermoord dus ik zou ze nooit weer in de bak nemen.
 
Hoi Hans, ik heb even je andere posts opgezocht en dit is voor je Eheim Proxima Classic 175 denk ik? 70cm vind ik persoonlijk erg krap voor een koppel, zeker omdat ze sowieso nestjes gaan krijgen en dan erg territoriaal worden.

Ik vind het ook erg mooie visjes, maar misschien is bijvoorbeeld een apistogramma soort beter geschikt voor je aquarium. Welke soorten er in je bak zouden kunnen kan iemand waarschijnlijk wel benoemen, daar ben ik niet zo in thuis:)
Goedemorgen. Hartelijk bedankt voor de heldere reactie. Het aquarium is de Volga 200 van Aquatlantis geworden . Hier lijken betere verlichting in te zitten. De Kersenbuikcichlide. Reden genoeg om hier niet aan te beginnen. Ik wil graag de vrede in mijn aquarium bewaren. Buiten de bak woeden er al oorlogen genoeg Ik zal me nog even inlezen wat het Apistogramma betreft. Dank je wel.....
 
Kersenbuikchiclide is het eerste visje wat ik ooit kreeg. Ik kreeg deze van mijn oom omdat hij de maanvissen aan het vermoorden was. Ik weet niet of dit normaal is, maar ik was onder de indruk van het gedrag.
Bedankt voor de reactie. Als ik het zo lees is het niet aan te bevelen. Ik ga het niet doen. Ervaringen zijn voor mij heel waardevol Dank je wel!
 
Het zijn inderdaad prachtige vissen, voor veel aquarianen 1 van de eerste vissen die ze hebben gehouden, of in elk geval de eerste dwergcichlide. Helaas zit er ook een randje aan deze vis, soms valt de naam Talibancichlide, als ze jongen hebben en als je een man en een vrouw hebt is de vraag niet of, maar wanneer dat gebeurd, terroriseren ze de hele bak. Je hebt bij het houden van deze soort goede keuzes te maken in bestand en inrichting van de bak. Zeker geen reden om ze niet te houden maar bezint eer ge begint.
Een goede waarschuwing is nooit weg, natuurlijk. Ik ga ze niet aanschaffen en me beperken tot een gemakkelijk visje. De dierenwinkel zei dat ik ze zelf kon houden bij Neon Tetras. Dat zou kunnen voor voer voor de Kersenbuikcichlide. Dank je wel
 
Het zijn inderdaad prachtige vissen, voor veel aquarianen 1 van de eerste vissen die ze hebben gehouden, of in elk geval de eerste dwergcichlide. Helaas zit er ook een randje aan deze vis, soms valt de naam Talibancichlide, als ze jongen hebben en als je een man en een vrouw hebt is de vraag niet of, maar wanneer dat gebeurd, terroriseren ze de hele bak. Je hebt bij het houden van deze soort goede keuzes te maken in bestand en inrichting van de bak. Zeker geen reden om ze niet te houden maar bezint eer ge begint.
Bedankt voor de reactie. Nee, dit gaat mijn visje niet worden. De term vredelievend is niet op zijn plaats, zoals de dierenwinkel zei. Ik speel echt op safe.
 
Het is verstandig om bij aankopen internet of het forum te raadplegen want vaak is de kennis van een lfs gering of ze denken aan omzet. De speciaalzaken geven vaak ook wel goede informatie maar je wat breder orienteren is wel een pre.
 
Het is verstandig om bij aankopen internet of het forum te raadplegen want vaak is de kennis van een lfs gering of ze denken aan omzet. De speciaalzaken geven vaak ook wel goede informatie maar je wat breder orienteren is wel een pre.
Bedankt John. Dit forum is waardevol wat ervaringen betreft. Ik zit nog maar pril op dit forum en heb al een schat aan informatie opgedaan. Bedankt
 
Als je van dit type visjes houdt, kan je eens kijken naar Apistogramma macmasteri, ongeveer zelfde maat als kersenbuiken, ook met veel kleuren minder agressief.
Bedankt voor het idee. Ik ga me even inlezen op dit soort vis. De kersenbuikcichlide gaat het niet worden. Ik heb al genoeg negatieve berichten gehad. De info van de dierenwinkel heeft me even op het verkeerde been gezet. Ik ben blij dat ik eerlijke info op kan doen via dit forum.
 
De apistogramma die ik persoonlijk heel mooi vindt is de agassizii double red. Goed dat je van het idee van de kersenbuikcichliden afgestapt bent. Mijn ouders hebben ze gehad in een aquarium van meer dan een meter en als ze broedsel hadden dreven ze elke vis in de verste uithoek.
Een vergelijkbaar soortje met de kersenbuikcichlide is de nanochromis transvestitus, deze zijn heel wat moeilijker te kweken en zijn volgens mij wat minder agressief.
 
De apistogramma die ik persoonlijk heel mooi vindt is de agassizii double red. Goed dat je van het idee van de kersenbuikcichliden afgestapt bent. Mijn ouders hebben ze gehad in een aquarium van meer dan een meter en als ze broedsel hadden dreven ze elke vis in de verste uithoek.
Een vergelijkbaar soortje met de kersenbuikcichlide is de nanochromis transvestitus, deze zijn heel wat moeilijker te kweken en zijn volgens mij wat minder agressief.
Dank voor de reactie. Ja, de Kersenbuik gaat het niet worden In de dierenspeciaalzaak sprak men van een ideaal visje voor beginners. Over de terreur werd niet gesproken. Voorlopig laat ik het aquarium indraaien en lees me in over de soorten vissen . In het bijzonder de verzorging. Ik ga denk ik, starten met de gemakkelijke visjes zoals de Tetra,s, Barbelen etc.
 
. Ja, de Kersenbuik gaat het niet worden In de dierenspeciaalzaak sprak men van een ideaal visje voor beginners. Over de terreur werd niet gesproken.
Mocht je daar nog komen dan zou ik ze dat eens vertellen of doorverwijzen naar dit topic;)
 
Hoef je tetras in leuke groepen en wat drukkere zalmpjes erbij de bodem is leuk voor diverse corydorassen.
Een paar levendbarenden erbij zijn ook gekleurd en levendig.
Cichliden baren zorgen over het algemeen.
 
In feite zijn het baarsachtigen en een steutelgat overtreft geen kersenbuik of evt apisto regels en spectakel .
Zalmen zijn ook lekker aktief maar slopen niet.
 
Er zijn genoeg visjes die makkelijk genoeg zijn, maar wat minder 'standaard'. We (ik iig) vind het leuk om mee te denken wat geschikte vissen voor je zouden kunnen zijn. Als je dus je wensen kenbaar maakt (gedrag, kleur, aantal) dan wil ik best een eindje met je mee denken.
 
Er zijn genoeg visjes die makkelijk genoeg zijn, maar wat minder 'standaard'. We (ik iig) vind het leuk om mee te denken wat geschikte vissen voor je zouden kunnen zijn. Als je dus je wensen kenbaar maakt (gedrag, kleur, aantal) dan wil ik best een eindje met je mee denken.
Moesten het geen standaard vissen worden, dat heb ik dan gemist.
Die standaard""vissen zijn die dan niet ook beproefd en houdbaar zonder perikelen.
Genoeg keuze en grote schooltjes kosten toch al duur genoeg om geen antistandaard te wezen.
+waarvoor nodig toch.😍😘😗😙😚☺🙂🤗
 
Mocht je daar nog komen dan zou ik ze dat eens vertellen of doorverwijzen naar dit topic;)
Dat doorverwijzen zal ik zeker doen. Op deze manier prijzen ze zich qua geloofwaardigheid uit de markt. Verkoop is niet alleen verkopen , maar ook een klant houden. Genoeg stof om het nog eens met hen door te praten.
 
Je leest het heel vaak dat een lfs geen of verkeerde info geeft. Gelukkig gaat het ook heel vaak goed.
 

Terug
Bovenaan