Wat is er nieuw

Keuze binnenfilter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Scoloo
  • Startdatum Startdatum
S

Scoloo

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb nu een aquaflow 200 draaien in mijn bak. Deze maakt naar mijn idee veel te veel herrie. Ontzettend irritant en zoemend geluid. Ik dacht dat dit wel weg zou trekken maar na 4 dagen doet ie dit nog steeds. Nu zit ik te twijfelen over een nieuw en stiller binnenfilter. Ik dacht over de volgende modellen.

Eheim pickup
Eheim aquaball

Kunnen jullie mij hiermee op gang helpen?

De bak die ik heb is een Marina 54 liter.

Met de aquaball heb ik geen ervaring.

De pick up filtertjes wel en deze zijn fluisterstil.
Ook de aquael 500 is een optie en is ook zo stil dat je hem niet hoort.

In zo n 60cm zou je prima de Aquaflow 100 kunnen gebruiken en die heb ik ook in diverse bakjes van 60cm draaien. Nu ben ik deels overgegaan op de Aquaell mini pat voor de nano bakjes en die is ook groter te verkrijgen en bevalt me prima.

Nou ik ben een beetje bang dat de aquaflow serie mij gewoon teveel lawaai maakt.

Hebben we het dan over aquael asap 500? En zijn die nog stiller dan de pick ups?

Geluid kan mij nogal snel irriteren namelijk😛

als je een echt stil filter wilt,kan je is kijken naar de Dennerle eckfilter/hoekfilter XL

andere filters zullen ook wel goed stil zijn hoor, maar van deze weet ik zeker dat je hem niet zult horen.

Is idd een mega stil filter maar denk dat de capaciteit voor een 60cm te weinig zal zijn.

Hoe is de bezetting va je 54 liter aquarium, Scoloo?
Best van belang om te weten of een filter voldoet, qua capaciteit.

Uhm de bezetting is behoorlijk.

8 tetra's
3 cory
1 betta
2 guppen

Valt opzich nog mee 😉
Heb de hoekfilters zelf in aqua 40 gehad en nu in een bakje van 15 liter,als ik zo de rondstroming zie weet ik zo goed als zeker dat het voor de Marina van 60cm lang niet voldoende zal zijn iig.

Moet het perse een binnenfilter zijn of is een extern filter ook een optie misschien?

Zelf heb ik op een Aqua65 een Eheim 2211 draaien en dat is meer dan voldoende maar ja die zijn wat duurder dan de meeste binnenfilters denk ik. Zelf denk ik dat een binnenfilter best kan voldoen. Jammer dat je de Aquaflow teveel lawaai vindt maken. Wij hebben er 4 op de slaapkamer draaien dacht ik maar horen amper wat hiervan.

Valt opzich nog mee 😉
Heb de hoekfilters zelf in aqua 40 gehad en nu in een bakje van 15 liter,als ik zo de rondstroming zie weet ik zo goed als zeker dat het voor de Marina van 60cm lang niet voldoende zal zijn iig.

Moet het perse een binnenfilter zijn of is een extern filter ook een optie misschien?

Het moet persé een binnenfilter zijn. Gaat mij niet lukken om een externe weg te werken. Ik neig toch wel naar de aqauell turbo.

Zelf heb ik op een Aqua65 een Eheim 2211 draaien en dat is meer dan voldoende maar ja die zijn wat duurder dan de meeste binnenfilters denk ik. Zelf denk ik dat een binnenfilter best kan voldoen. Jammer dat je de Aquaflow teveel lawaai vindt maken. Wij hebben er 4 op de slaapkamer draaien dacht ik maar horen amper wat hiervan.

Hij filtert ook prima. Maar ik ben dan ook wel heel gevoelig voor geluid. Misschien overdrijf ik ook wel maar toch.

De een is daar gevoeliger voor dan de ander Scoloo.

Scoloo's gehoor is waarschijnlijk nog iets beter John.... :juggle: 😀

Och ja zat!

En je kunt hem zelfs uitbreiden met extra filterkamers, een spraybar en een extra fijne spons.
Je kunt in de bovenste filterkamer een dot watten doen, dan filtert hij nog beter de fijne deeltjes uit het water.

Als hij bij mij voluit staat moeten de visjes behoorlijk tegen de stroming in zwemmen 😀
(heb een 70 liter bak = 60 cm breed)

Och ja zat!

En je kunt hem zelfs uitbreiden met extra filterkamers, een spraybar en een extra fijne spons.
Je kunt in de bovenste filterkamer een dot watten doen, dan filtert hij nog beter de fijne deeltjes uit het water.

Als hij bij mij voluit staat moeten de visjes behoorlijk tegen de stroming in zwemmen 😀
(heb een 70 liter bak = 60 cm breed)

Mooi! Dan ga ik voor turbo. Bedankt voor alle hulp

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan