Wat is er nieuw

keuze bio filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter shark
  • Startdatum Startdatum
S

shark

Guest
ik heb een sf aqua 60 (55l) met originele filter aqua flow 200 nu wil ik binnenkort overschakelen naar een bio filter ik heb mijn oog laten vallen op een flamingo shark. daar heb je er een van 300l-u en 550l-u ik zou graag de grootste hebben maar weet niet of er zoiets bestaat als te veel filteren ?
ik zou ook de originele filter laten hangen
indien mogelijk (te veel stroming?) alle tips zijn welkom en suggesties voor andere bio binnen filters ook .mijn doel is stabiel goed water in een klein aquarium .

Iemand ??????????

Het is helemaal jou keuze natuurlijk maar in bakjes van dat formaat heb ik best goede ervaringen met de SF binnenfilters hoor.
Ik heb er nooit problemen mee gehad moet ik zeggen.
Verder kan ik op jou vraag weinig zinnigs zeggen en wellicht dat een ander dat nog voor je kan doen.
Op een bak van zo n 50 a 60 liter zou ook een Eheim 2211 buitenfilter kunnen. Die heb ik ook op de Aqua65 sinds kort namelijk.

Over of teveel filteren mogelijk is lopen de meningen uiteen volgens mij. Je kan natuurlijk teveel stroming krijgen en dat vinden niet alle vissen prettig.
En volgens sommigen heeft het invloed op de bacteriecultuur.

Welke filterpatronen had jij ,die met filterdspons en kool (standaard)of de nieuwe met spons , kool, cleanwater, lumina en zeoliet ? Ik heb momenteel de oude in hangen en heb de nieuwe patronen liggen , wanneer moet ik nu de nieuwe patronen insteken hij draait nu 3 weken .de fabrikant raad aan maandelijkse vervangen maar ik lees vanalles over bacteriencultuur , dus is het niet beter uitspoelen in afgeheveld aquariumwater en later vervangen (weet niet hoeveel later).

Bedankt voor de reactie trouwens john

Je kunt ook heel goed een HMFje bouwen als het je om biofiltratie gaat

Ik zal toch opteren voor een bestaand model denk ik , keuze genoeg

Net via google dat Shark filter eens opgezocht en ziet er wel mooi uit.
Kon zo snel ff geen info over de afmetingen vinden en vraag me af of het grotere model in je bak past wat betreft hoogte.
Een buitenfilter is ook geen gek idee natuurlijk want dat scheelt flink wat ruimte in je bak zelf.

Seabait zei:
Net via google dat Shark filter eens opgezocht en ziet er wel mooi uit.
Kon zo snel ff geen info over de afmetingen vinden en vraag me af of het grotere model in je bak past wat betreft hoogte.
Een buitenfilter is ook geen gek idee natuurlijk want dat scheelt flink wat ruimte in je bak zelf.

de maten zijn voor het klein model 19�10.5�26 en de grote 22.5�11.5�32 dus ze passen er in .
en een buiten filter schrikt mij wat af ,ik ben het grootste deel van de dag niet thuis heb ook laminaatvloer en heb geen zin in lekkage

Geen zin in lekkage? Gelijk goed doen,heb je daar geen last van.
Wel 10 x betr dan een binnenfilter.

Is gewoon een kwestie van alles goed monteren en zal het allemaal wel meevallen met een buitenfilter hoor.
Zelfde principe als alle drinkwater en cv leidingen die door je huis lopen 😉

Ja dat is zo het probleem niet heb namelijk alle leidingen hier in huis zelf gedaan dus ik ken er wel wat van .het probleem is dat ik al geregeld
dingen gelezen heb van mensen die breuk hadden aan het toestel zelf (barsten ,breuken op koppelstuk) of is dat dan slechte keuze van toestel of ouderedom ?

Een klein percentage is aan een fabricagefout te wijten maar de rest door onkunde van de gebruikers volgens mij 😉

waarom is een buitenfilter eigenlijk zoveel beter, als je er nu van uit gaat dat ze dezelfste capaciteit en inhoud hebben en geen rekening houd met het inhoudsverlies van het aquarium waar zit dan het verschil dan ?

waarom is een buitenfilter eigenlijk zoveel beter, als je er nu van uit gaat dat ze dezelfste capaciteit en inhoud hebben en geen rekening houd met het inhoudsverlies van het aquarium waar zit dan het verschil dan ?

Nergens !

Jb Malawi

De punten die je noemt wat betreft filterinhoud,capaciteit en plek die zo'n binnenfilter inneemt maakt nou juist het verschil! 😉

Een ander punt is ook wel een beetje persoonlijk maar een hoop mensen vinden het onderhoud aan een buitenfilter een stuk prettiger dan een binnenfilter bv.

Jb Malawi zei:
de fabrikant raad aan maandelijkse vervangen

Ik zou als fabrikant het om de twee weken laten vervangen.
[color:#FF0000][size]Kassa Kassa[/size][/color]

Jb Malawi

natuurlijk dat ze aanraden vlug te vervangen maar dan weet je nog altijd niet wanneer je efectief moet vervangen.

Seabait zei:
De punten die je noemt wat betreft filterinhoud,capaciteit en plek die zo'n binnenfilter inneemt maakt nou juist het verschil! 😉

Een ander punt is ook wel een beetje persoonlijk maar een hoop mensen vinden het onderhoud aan een buitenfilter een stuk prettiger dan een binnenfilter bv.

ivm. Het onderhoud en inhoud kan ik je wel volgen , kan zo'n filter bv. Eheim 2213 van op grondniveau water terug de bak in duwen (kracht genoeg)weet niet waar je die dingen normaal plaats.

Een 2213 is wel wat overcapaciteit voor jouw bakje hoor maar als je bak op een normale hoogte staat kan een buitenfilter vanaf de vloer prima z'n werk doen.

Filtersponzen hoe je eigenlijk pas te vervangen als je merkt dat ze wat stug gaan worden volgens mij maar heb dat zelf tot nu toe nog nooit meegemaakt bij de filters hier.

Bedankt seabait hiermee weet ik genoeg het zal denk ik een buitenfilter worden onder de bak en voor alle zekerheid in een curverbox (lekken) en
heb je een idee welk merk en type het meest geschikt is voor mijn 55 litertje. ik heb al bij eheim en superfish gekeken

Vind zelf een Eheim 2211 wel een mooi formaat voor zo'n bak,heb ik zelf ook op m'n 60cm maar enige nadeel is dat er standaard geen dubbele kranen bijzitten.
Zulke kraantjes zijn echt ideaal maar kosten behoorlijk wat als je ze los nieuw moet kopen.
Filters van Superfish ben ik niet zo wild van maar is persoonlijk.
Je zou eens op bv marktplaats kunnen kijken voor een complete 2211 of iets van JBL.

Jbl E401 is ook een mooi filtertje voor dit formaat bak.

Ik denk dat het eheim of jbl gaat worden dan ,die zie ik toch bij de meeste mensen .welke van 2 is de minst lawaaierige

En zijn de buitenpompen van tetra iets ?

De EX 400 van Tetra kan ook en moet eerlijk zeggen dat van alle buitenfilters die ik gehad heb die het stilste was.

Toch vind ik de Eheim 2211 fijner, maar dat is persoonlijk hoor.
De Tetra was wel echt stil maar op een of andere manier beviel hij me minder en ben ik op Eheim overgestapt.
Ik denk dat beide best ok zijn hoor.

Ok prima het zal een van tetra of eheim worden zal eens kijken waar ik de meeste klachten van vind
thanx iedereen

Kijk ook eens voor de Eheim Ecco Pro. 2232 , die heeft al kranen,en is makkelijker te openen,en sluiten.

Marktplaats?

Bertus zei:
Kijk ook eens voor de Eheim Ecco Pro. 2232 , die heeft al kranen,en is makkelijker te openen,en sluiten.

Marktplaats?
[/qyuote]

zal ik doen , is wel gemakkelijk als de kraantjes er al bij zitten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan