Wat is er nieuw

Keuze buitenfilter

• Onderwerp starter Onderwerp starter frankyman
  • Startdatum Startdatum
F

frankyman

Guest
Forummers!

Ik ben voor mijn nieuwe aquarium ( Juwel Lido 120 ) Opzoek naar een buitenfilter.

Ik heb nog nooit een buitenfilter gehad, en ben daar nog niet zo in thuis!

Ik heb mijn oog eigenlijk laten vallen op een Eheim professionel 3 2071.

Geen idee waarom, maar ik lees veel goede dingen over Eheim.

Ik zit mij alleen af te vragen of dat wel goed gaat, dit filter zou 950 liter per uur moeten filteren, is dit niet wat veel? :juggle:

Ik wil dit alles graag ook nog verwarmen met een externe verwarming van hydor.

Lijkt jullie dit een goede set, of hebben jullie nog tips andere idee�n? hoor het graag!

Franky

Je kan ook kijken voor een eheim 2224

Of een JBL e 901. Ook prima filter en fluisterstil.

Jbl of eheim, wat is nou eigenlijk het verschil? lees van beide merken veel voor en tegen standers...

Wat is trouwens eigenlijk aan te raden qua filter capaciteit?

Of 950 liter te veel is zullen de meningen over verschillen, de e901 pompt er ook 900 per uur (onbelast beiden).
Wat ik wel weet, is dat een JBL e701 en Eheim 2224 (vergelijkbaar met 2424) voor een bruto 125 liter aquarium spuer goed bevallen hier.

Voordelen van de JBL (mijn mening): de aanzuigbuis is in hoogte verstelbaar, de uitstroom is te draaien en geeft te keuze tussen spraybar, ronde uitstroom, of breedstromer. Bij de Eheim is er minder flexibiliteit. Ook stoort het zwart van de buizen ons minder dan het groen van Eheim.

Verder zijn met gewoon beide prima merken.

~ Ivo

Wat je zegt, ieder heeft zn voorkeur.
Heb beide filters gehad en heb geen duidelijke voorkeur.

De jbl heeft donkere slangen en aanzuigbuizen. Eheim groene.
Jbl heeft een aanzuigknop, en regelbare uitstroomsnelheid.
Hoe dit bij de Eheim zit weet ik zo niet.

Op mn 200ltr heb ik de jbl 901 en die kan prima de bak schoon en helder houden.

Die eheim die ik eigenlijk in gedachte had( 2071 ) Heeft ook regelbare uitstroom en aanzuig knop.

Wat was het ook alweer om filter capaciteit te berekenen? x aantal x je inhoud?

ik zal zelf voor eheim
Zelf heb ik er ook 1

Altijd stil
En niet kapot te krijgen

Maar net wat je wil jbl is ook een goede filter

frankyman zei:
Die eheim die ik eigenlijk in gedachte had( 2071 ) Heeft ook regelbare uitstroom en aanzuig knop.
Ik doelde op de buizen, daar kun je meer mee.

Uitstroom:

uitstroombuis.jpg

4e8OMIvVUvbngzSoLoxwdhQzFH2GCUl0.jpeg

Dat hoekje links is te draaien, 360 graden. Dan kun je richten zoals jij dat wilt. De Eheim is 1 kant op, rechtdoor.

Aanzuigbuis:

thumb_436x327_InSet.jpg

4e8OMIvVUvbngzSoLoxwdhQzFH2GCUl0.jpeg

De JBL is in hoogte verstelbaar door het schuifsysteem. De Eheim is vast (die kun je alleen korter zagen, maar langer zagen is lastig).

Een knop heeft de 2071 inderdaad ook.
De uistroomsnelheid kun je bij de JBL ook wat knijpen.

~ Ivo

ah oke, nou heb ik een redelijk diep aquarium dus ik denk dat die van eheim wel goed zit.

Om de een of andere reden neigt mijn gevoel toch naar eheim... als je gaat zoeken lees je natuurlijk over alles wel een slecht bericht... als je maar goed genoeg zoekt

Als je naar Eheim neigt moet je voor een Eheim gaan 😉

Je kunt natuurlijk ook zo'n uitstroomset van JBL los kopen (euro of 8), als je denkt daar wat aan te hebben 🙂

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan