P
Plap
Guest
Ik wil graag een buitenfilter aanschaffen.
Situatie is als volgt:
Heb nu een 130L aquarium met eheim binnenfilter (bio 240).
Straks een 250L aquarium.
Hiervoor heb ik dus naar mijn idee echt een buitenfilter nodig...
Ik wil evt tijdelijk het buitenfilter aansluiten op die 130L aquarium.
Belangrijkste, naast dat hij natuurlijk goed filtert is:
- Super stil, staat in huiskamer, liefst niet hoorbaar.
Nu heb ik een beetje rond zitten speuren kom ik voor die 250L aquarium op:
1) Wat voor verschil zit er eigenlijk in de 2 eheims, enige wat ik kan ontdekken is het verbruik en zo een aanzuigsysteemdrukknop (is dat handig)?
2) Verder als ik specs bekijk zou de JBL zou e901 voor 250L al voldoende moeten zijn, maar als ik zo her en der lees krijg ik het idee dat ik de e1501. Maakt deze meer lawaai als de e901? (=groter meer herrie?)
3) Welke is de stilste van de 4? of maakt dat niet uit?
4) Daarnaast als ik de gekozen filter voorlopig wil aansluiten op de 130L aquarium, kan ik dan beter de JBL nemen omdat met deze de stroming kan regelen?
5) Kan ik de korrels uit de bio 240 overzetten op buitenfilter? scheelt weer indraaien toch?
Zo, een hoop vragen 🙂 maar is mijn eerste buitenfilter, wil het gelijk goed doen. 😛
Dus tips zijn altijd welkom 🙂
Situatie is als volgt:
Heb nu een 130L aquarium met eheim binnenfilter (bio 240).
Straks een 250L aquarium.
Hiervoor heb ik dus naar mijn idee echt een buitenfilter nodig...
Ik wil evt tijdelijk het buitenfilter aansluiten op die 130L aquarium.
Belangrijkste, naast dat hij natuurlijk goed filtert is:
- Super stil, staat in huiskamer, liefst niet hoorbaar.
Nu heb ik een beetje rond zitten speuren kom ik voor die 250L aquarium op:
- EHEIM eXperience 350 (2426)
- EHEIM professionel 3 350 (2073)
- JBL CristalProfi e901 greenline
- JBL CristalProfi e1500 greenline
1) Wat voor verschil zit er eigenlijk in de 2 eheims, enige wat ik kan ontdekken is het verbruik en zo een aanzuigsysteemdrukknop (is dat handig)?
2) Verder als ik specs bekijk zou de JBL zou e901 voor 250L al voldoende moeten zijn, maar als ik zo her en der lees krijg ik het idee dat ik de e1501. Maakt deze meer lawaai als de e901? (=groter meer herrie?)
3) Welke is de stilste van de 4? of maakt dat niet uit?
4) Daarnaast als ik de gekozen filter voorlopig wil aansluiten op de 130L aquarium, kan ik dan beter de JBL nemen omdat met deze de stroming kan regelen?
5) Kan ik de korrels uit de bio 240 overzetten op buitenfilter? scheelt weer indraaien toch?
Zo, een hoop vragen 🙂 maar is mijn eerste buitenfilter, wil het gelijk goed doen. 😛
Dus tips zijn altijd welkom 🙂