tuinkabouter
Well-known member
Zoals een aantal van jullie weten heb ik nu dik een jaar me grote bak draaien.
En ook een redelijk constant gevecht met algen...
Nu zitten eigenlijk alle algen op me glas (eigenlijk alleen in de zomer bij slecht onderhoud)
Op oude bladeren (die toch gesnoeid worden)
En in me varen
En die laatste is een redelijk probleem.
Na een jaar krijg ik het niet weg, de de varen wil ik vervangen voor een andere plant omdat door de plant zelf er algen in groeien.
Het deel met de meeste algen staat ook recht onder me voederautomaat
Door de manier waarop de plant groeit en de lokatie blijft het probleem terug keren.
Voedsel blijft tussen de bladeren en wortel zitten en word bijna niet gegeten wat dus resulteert in een lokale NH3 piek en dus draadalg.
Lang verhaal kort, ik zoek dus een plant die ik op het hout kan groeien maar een openere vorm heeft waardoor me vissen het voer kunnen bereiken, of weg spoelt tussen de plant vandaan.
Oh en het moet tegen een porsie licht kunnen.
Best eisen pakket maar hoop dat jullie een idee hebben.
En ook een redelijk constant gevecht met algen...
Nu zitten eigenlijk alle algen op me glas (eigenlijk alleen in de zomer bij slecht onderhoud)
Op oude bladeren (die toch gesnoeid worden)
En in me varen
En die laatste is een redelijk probleem.
Na een jaar krijg ik het niet weg, de de varen wil ik vervangen voor een andere plant omdat door de plant zelf er algen in groeien.
Het deel met de meeste algen staat ook recht onder me voederautomaat
Door de manier waarop de plant groeit en de lokatie blijft het probleem terug keren.
Voedsel blijft tussen de bladeren en wortel zitten en word bijna niet gegeten wat dus resulteert in een lokale NH3 piek en dus draadalg.
Lang verhaal kort, ik zoek dus een plant die ik op het hout kan groeien maar een openere vorm heeft waardoor me vissen het voer kunnen bereiken, of weg spoelt tussen de plant vandaan.
Oh en het moet tegen een porsie licht kunnen.
Best eisen pakket maar hoop dat jullie een idee hebben.