Wat is er nieuw

Kevin_Vdp87's Juwel Rio 125 - Zuid-Amerikaans

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kevin_Vdp87
  • Startdatum Startdatum
K

Kevin_Vdp87

Guest
Bij deze mijn 125 Juwel Rio, de visjes zijn allemaal Zuid-Amerikaans.
De bak draait nu ongeveer 2-3 maand. Hiervoor had ik een Juwel Rekord 700, maar na 1 jaar ben ik toch naar iets groter gegaan. Ik was van plan om hem te verkopen, maar misschien houd ik hem als kweekbak, of iets anders 🙂

Ik heb er de interne filter uitgehaald en vervangen door een externe CristalProfi e701.

Visbestand:
- 7 x vuurneons
- 10 x corydoras venezuela/panda
- 5 x otocinclus hoppei/affinis
- 1 x L401
- koppel agasizii fire red

De vuurneons ga ik binnenkort vervangen door een andere soort. Maar ik ben er nog niet uit welke:

- Flame tetra
- Blauwe koningszalm
- Gemarmerde bijlzalm
- Nannostomus beckfordi
- Poecilocharax weitzmani

Ik twijfel ook om er nog een koppel cicliden bij te nemen.
Misschien een koppel kersenbuik..

Totaalfoto:
4ll9.jpg

Agasizii Fire Red man:
yeod.jpg

Agasizii Fire Red vrouw:
thzc.jpg

Coryodoras venezuela:
oo26.jpg

Corydoras panda:
6upw.jpg

De foto's zijn niet echt goed, ik probeer er binnenkort wat betere te nemen 🙂

Zoals je wel ziet op de foto's, heb ik wel redelijk wat algen 🙁 Bijvoorbeeld op de 2e foto, zie je alg op de planten, welke soort alg is dit? Gewoon groene alg?

Mijn ruiten worden er ook heel snel, heel vuil van! Zoals je kan zien op de laatste foto.

Mijn uitstroom zit rechtsboven (spray-bar), en de instroom zat linksonder. Ik heb de instroom vandaag verplaatst naar rechtsonder, omdat er altijd veel vuil tussen de valisneria op de bodem ligt! Hopelijk hoopt er nu minder vuil op tussen de valisneria.

Mooie bak. Vind het stuk hout links ook erg mooi. Ik zou in deze bak persoonlijk geen cichliden bijzetten en al helemaal geen kersebuiken.
Vind de Keizertetra's ook mooi voor in je bak.

Mooie bak zo 🙂
Inderdaad geen ander koppel cichliden bijplaatsen, daarvoor heb je te weinig ruimte. Daarnaast zijn kersenbuiken niet Zuid-Amerikaans maar Afrikaans en enorm agressief.

Als je de vuurneons vervangt, zou ik dat persoonlijk doen door de Nannostomus beckfordi. Erg leuk gedrag en is een goede combinatie met je Apistogramma's. Weitzmani's zijn niet echt scholenvissen en neigen qua gedrag meer naar cichliden.
H. flammeus doet het beter op wat koeler water, terwijl je Apistogramma's het beter doen op 25+ graden. Bijlzalmen vind ikzelf weer erg saai.

De alg is blauwalg. De oorzaak zou ik niet weten, wel weet ik dat je het (tijdelijk) weg kunt krijgen door de bak een paar dagen volledig te verduisteren. Dus: lichten uit en de bak afplakken met vuilniszakken. Na � 3 dagen zal de alg verdwenen zijn. Bij mij is het daarna nooit meer teruggekomen trouwens, zonder dat ik de oorzaak heb aangepakt.

Prachtig Ingericht! Idd geen cichliden erbij, zou zonde zijn. En kersenbuiken jagen de hele bak op als ze jongen hebben, echt geen leuk gezicht!
Ik zie Idd ook blauwalg, wat dus eigenlijk geen alg is. Heb het zelf ook gehad en hekelde het af of pakte het met mijn handen eruit. Het is een schadelijk bacterie, hebben we met warm weer ook wel in meren etc met dan een zwemverbod!

Thanks!

Ok ik probeer de blauwalg eerst zelf te verwijderen, ook iets meer verversen en bodem afhevelen. Als dat niet lukt zal ik hem afplakken.

Oeps ik heb er inderdaad niet opgelet dat de kersenbuiken niet amerikaans zijn.
Volgens mij moet een 2e koppel cicliden wel lukken, ik heb toch redelijk wat schuilplaatsen?

80 cm vind ik persoonlijk te klein voor 2 koppels aangezien ieder zijn eigen territorium heeft en ze elkaar in de weg gaan zitten. Bovendien heb je ook al de combi cory's en apisto die velen al niet aanraden, en dat op 80cm. ALS al zou ik overwegen om een harem apisto's ervan te maken, maar persoonlijk zou ik het gewoon een koppel laten

Helemaal eens met Peter.
2 Soorten kun je over het algemeen beter pas vanaf 120 cm combineren. Of je moet 2 hele rustige soorten hebben, dan zou je ze kunnen combineren vanaf een meter, maar zeker niet kleiner.

Agassizii's vallen trouwens niet onder die hele rustige soorten 😉

Dat wist ik niet van Cory's en Apisto's. Nu je het zegt heb ik wat zitten googlen en vind ik dat inderdaad wat terug.
Maar ik heb daar nog geen enkel probleem mee gehad 🙂 En ze zitten er toch al even in want ze komen allemaal van mn vorige bak!

Bedankt voor de reacties alvast.
Hopelijk binnenkort goede foto's zonder blauwalg en met nieuwe bewoners.

Ik twijfel nog tussen de blauwe koningszalm, de nannostomus beckfordi en de marmerbijlzalm.
Ze moeten nog in de LFS binnenkomen ook natuurlijk!

Hoeft ook geen probleem te zijn/worden nu. Misschien hebben ze nu allemaal hun eigen plekkies en gaat het goed. Daarom niets meer toevoegen zou ik zeggen.

Het zijn verder allemaal leuke vissen wat je noemt, zelf vind ik de Beckfordi altijd wel een mooie combi met apisto's zoals Ren� ook al benoemt. Maar die keuze is aan jezelf 😉

Vind ik ook, en neemt niet veel plaats in.
De Slimline Amazonas van back2nature!

Ik hoop dat de anubias op het hout links nog naar onder gaat groeien.
En dat de javavaren ook mooi uitzet, maar dan zal ik de valisneria wat sneller moeten insnoeien zodat de javavaren voldoende licht krijgt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan