Wat is er nieuw

KevinK 60CM

KevinK

Well-known member
Lid geworden
16 december 2013
Even een nieuw topic aangezien de aquascape helemaal niks wordt.

Heb momenteel de vijfstreep barbelen uit mijn oude RIO180 in dit bakje zitten. Me pa was ze namelijk zat aangezien ze enorm schuw zijn geworden, opzicht vind ik het leuke visjes dus heb ik ze opgevangen.

Ook zitten mijn pauwooggrondels uit me 1.20 bak opgevangen in me 60CM aangezien ze me corydoras bleven aanvallen van achter, met als resultaat aangevreten vinnen. Dit gedrag vertonen ze niet meer in me 60cm dus geef het binnenkort weer een kans in me grote bak.

Daarbij zit er nog een ancistrus kweek in dit bakje die mogen hierin opgroeien maar daarna gaan ze weg 🙂 ( Wie graag een ancistrus wil in omgeving rotterdam ik hoor het graag 😛 )

Zodra de ancistrussen en pauwooggrondels uit het bakje zijn ga ik de bak veranderen naar een blackwater biotoop waaruit de vijfstrepen orgineel komen. Hierover moet ik nog wel veel onderzoeken dus dit gaat nog wel een tijdje duren.

Hieronder wat foto's van het bakje 🙂 :

766697_0_82_img_0560.jpg

Totaaltje, planten groeien echt als een gek. Zie alleen wat zwarte vlekjes komen op het sterrenkruid. Ga even de plantenvoeding wat verhogen kijken of het weg gaat 🙂

967886_0_82_img_0549.jpg

De ancistrussen

777513_0_82_img_0554.jpg

Pauwoog man

http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/128824_0_82_img_0551.jpg[/IMG
Vijfstrepen, als iemand een tip heeft waarom ze zo schuw zijn hoor ik het graag !

[ATTACH=full]221428._xfImport[/ATTACH]
De kast waarop het staat, staat nu in de grondverf en binnen kort is hij helemaal zwart :)

Zo dat was hem weer :D

Opvanghuis Kevin dus hahaha, ze hebben een fris onderkomen.
Leuke plannen Kevin!

astrid j zei:
Opvanghuis Kevin dus hahaha, ze hebben een fris onderkomen.
Leuke plannen Kevin!

Ja vind niet erg zijn eigenlijk ook mijn vissen + wou al graag ook een biotoop bakje hebben dus kan zo gelijk gerealiseerd worden ^^. Moet alleen nog evenkijken voor een leuke blikvanger die in een 60 cm bak past en in het biotoop voorkomt van de 5 strepen.

Update :

Flink wat veranderd aan de 60 cm, ga er een Zuid-Amerika biotoop van maken. De vijfstrepen zijn uit de bak en daar zijn Corydoras panda voor terug gekomen.

Moeten alleen nog het planten bestand even aanpassen en wil het licht wat geler hebben.

717246_0_82_img_0692.jpg

429452_0_82_img_0696.jpg

215276_0_82_img_0694.jpg

Leuk begin.
Wel wat meer hout erin. Een mooi stuk om de verwarming mee weg te werken.

MsFelix zei:
Leuk begin.
Wel wat meer hout erin. Een mooi stuk om de verwarming mee weg te werken.

Ben nog voor wat meer hout aan het kijken maar zie niet echt leuke stukken dus het is even wachten daarop 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan