Wat is er nieuw

Kevink Aquascape

KevinK

Well-known member
Lid geworden
16 december 2013
Voor me aquascape bak ook maar even een apart topic aangemaakt 🙂 Zoals in me 1.20 fotoalbum al aangeven ben ik ook een aquascape project begonnen. Hier onder zie je alvast de vooruitgang.

967474_0_82_img_0295.jpg

Lege bak testen op lekkage

569665_0_82_img_0300.jpg

Bodem toegevoegd , heb gekozen voor wit zand.

164897_0_82_img_0303.jpg

Filter er op geplaatst 🙂 De groene aanzuig en uitlaat worden nog vervangen voor lilypipes 🙂

Helaas geen foto van maar heb een flinke wattage led lamp die boven deze bak komt te hangen , geeft echt een enorme bak licht hier komen later nog foto's van 🙂

Leuk! Ben benieuwd wat het gaat worden 😉

ben benieuwd idd, maar met een paar van die groene vlesjes die naast je filter staat moet het vast lukken 😛

Hier ook even een updatje, niet veel spannends.

De lamp hangt er momenteel boven en heb de voedingstoffen toegevoegd aan het water. Moet nog even flesjes bio c02 aanmaken dit weekend. Momenteel heb ik random wat plantjes even in de bak gezet om te kijken of het allemaal wil groeien met de led lamp er boven.

798194_0_82_img_0315.jpg

Totaaltje, is niet eens een opzet heb wat plantjes er in "gekwakt" om te kijken of het wil aanslaan en groeien. Wil namelijk niet een lading planten aanschaffen terwijl het niet wil groeien 😛

737367_0_82_img_0316.jpg

de lamp boven de bak. Geeft een flinke bundel licht me halve kelder is verlicht zodra hij aanstaat 😛

Nu maar even een maandje aankijken hoe alles wil groeien en dan plantjes aanschaffen 🙂

ps. thermostaat wordt nog vervangen voor een kleinere maar had deze even over van me 1.20.

Mooi helder licht. Geeft een duidelijke schaduw onder de planten, wat het net even wat dynamischer laat lijken vind ik zelf.
Ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.

MelvinB zei:
Mooi helder licht. Geeft een duidelijke schaduw onder de planten, wat het net even wat dynamischer laat lijken vind ik zelf.
Ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.

Ja vind het licht zelf persoonlijk ook mooi 🙂 Wil eigenlijk met een simpele scape beginnen zoals dit :

h08qjbKld9xI17A4wSQMsU9g4e_VWNnd.jpeg

Goede keus. Wel goed bijhouden, anders wordt het een chaotisch gezicht.
Het ziet er simpel uit, maar vergt aardig wat onderhoud.

Simpele scape? Volgens mij is dat minder simpel dan het lijkt...
Maar ik ben erg benieuwd wat je ervan gaat maken.

Ik zei ook "het ziet er simpel uit". Dat is wat anders dan dat het een simpele scape IS, wat ik niet zei. 😉

De scape is wel degelijk heel simpel, maar het bereiken is een tweede... 😉

ik heb laats gelezen dat de Iwagumi stijl een van de moeilijkste hardscape is

Zowat het moeilijkste van de harscape is het cre�ren van balans tussen alle stenen. Iwagumi is niet zomaar een verzameling van wat stenen, maar �zoals hierboven al vermeld staat- moeten de stenen in relatie staan met elkaar. Het geheel moet vloeiend, natuurlijk en ruim aanvoelen. Veel aquascapers maken gebruik van de Gulden Snede om een mooi ogende lay-out te verkrijgen waarbij het oogpunt valt op de hoofdsteen. Een ander handigheidje is het substraat achteraan wat hoger te zetten dan vooraan waardoor je een soort van sloop maakt en diepte cre�ert. Hetzelfde kun je ook doen aan de zijkanten.

dus ik ben erg benieuwd hoe het gaat lukken
ik ga dit zeker volgen :thumbs:

Deesje zei:
Simpele scape? Volgens mij is dat minder simpel dan het lijkt...
Maar ik ben erg benieuwd wat je ervan gaat maken.

Tijn2000 zei:
ik heb laats gelezen dat de Iwagumi stijl een van de moeilijkste hardscape is

Zowat het moeilijkste van de harscape is het cre�ren van balans tussen alle stenen. Iwagumi is niet zomaar een verzameling van wat stenen, maar �zoals hierboven al vermeld staat- moeten de stenen in relatie staan met elkaar. Het geheel moet vloeiend, natuurlijk en ruim aanvoelen. Veel aquascapers maken gebruik van de Gulden Snede om een mooi ogende lay-out te verkrijgen waarbij het oogpunt valt op de hoofdsteen. Een ander handigheidje is het substraat achteraan wat hoger te zetten dan vooraan waardoor je een soort van sloop maakt en diepte cre�ert. Hetzelfde kun je ook doen aan de zijkanten.

dus ik ben erg benieuwd hoe het gaat lukken
ik ga dit zeker volgen :thumbs:
Misschien verkeerde woordkeuze haha. Ik vind dit er persoonlijk wat minder moeilijk uitzien dan b.v. deze scape :

6DAzkMWWtT5UJ7S6h4ebSphigqDRQzf1.jpeg

Maar het wordt een leuke uitdaging 🙂

Hoe staat het hiermee ondertussen?! 🙂

Late reactie, zie nu pas het bericht 😛 Nou momenteel is het geen aquascape bak meer geworden door de volgende factoren :

- Licht was echt veel en veelste sterk boven de bak. Kreeg gelijk een enorm uitbraak van algen, zonder CO2 is het dus voorlopig niet te doen.

- De ancistrus van me pa hadden kleintjes, die ben ik nu dus aan het grootbrengen in het 60cm bakje.

- Me pa wou graag zijn Desmopuntius pentazona kwijt, aangezien deze sinds de verhuizing naar de RIO180 enorm schichtig zijn. Ik vind het opzicht wel leuke visjes dus heb deze nu opgevangen. ( Iemand tips zodat ze weer normaal gedrag gaan vertonen , in mijn 1.20 bak waren het altijd super leuke visjes om naar te kijken en super actief. )

Aangezien ik nu de Desmopuntius pentazona in het bakje heb zitten ga ik proberen er een biotoop van te maken zodra de ancistrus dolichopterus groot genoeg zijn. Hier ik moet me wel flink over inlezen, dus als er iemand een goede link heeft betreft meer informatie over biotopen hoor ik het graag 😀

Overigens hebben me pa en ik ook een licht kapje gebouwd voor op de 60 cm.

833224_0_82_img_0384.jpg

Totaal overzicht nu. Bakje heeft 2x een 15W 840.

523694_0_82_img_0400.jpg

Kleine ancistrus. Ze groeien al goed 🙂

Hee Kev wrs een combi van teveel licht en te weinig planten! Je bakkie ziet er weer super uit!

jeffrey zei:
Hee Kev wrs een combi van teveel licht en te weinig planten! Je bakkie ziet er weer super uit!
Ja licht was echt teveel, die lamp verlichte heel me kelder xD

Vind hem er zelf niet uit zien momentee 😛 heb er wat planten in geprakt en klaar. Wou er eerst bio co2 op aansluiten maar het is rond de 16 graden in me kelder dus zal wel niet opgang komen omdat het te koud is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan