Wat is er nieuw

KH en GH nauwelijks meetbaar, probleem?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hatoka
  • Startdatum Startdatum
H

Hatoka

Guest
Hallo iedereen


Sinds kort heb ik een nieuw aquarium, en nu ik regenwater ter beschikking heb, heb ik dit gretig in gebruik genomen. Echter zie ik dat mijn GH en KH nagenoeg onmeetbaar zijn. (bijna 0)
Graag had ik geweten of dit op lange termijn schadelijk is voor de vissen en of planten.
Ik maak gebruik van een CO2-computer, dus de pH is stabiel.
Ik maakte in het verleden voor mijn osmosewater gebruik van mineralen (Dennerle/Sera), maar zou hier liever van afstappen indien het verantwoord is.


Alvast bedankt voor jullie input!


Bram
 
Hallo iedereen


Sinds kort heb ik een nieuw aquarium, en nu ik regenwater ter beschikking heb, heb ik dit gretig in gebruik genomen. Echter zie ik dat mijn GH en KH nagenoeg onmeetbaar zijn. (bijna 0)
Graag had ik geweten of dit op lange termijn schadelijk is voor de vissen en of planten.
Ik maak gebruik van een CO2-computer, dus de pH is stabiel.
Ik maakte in het verleden voor mijn osmosewater gebruik van mineralen (Dennerle/Sera), maar zou hier liever van afstappen indien het verantwoord is.


Alvast bedankt voor jullie input!


Bram

waar meet je mee? kan het me bijna niet voorstellen dat het 0 is
 
Druppeltests van Sera, JBL & Tetra. Tevens ook mijn leidingwater getest en dit gaf correcte waarden aan. (18 GH dacht ik)
Is het zo vreemd dat de GH / KH nagenoeg onmeetbaar zijn in regenwater?
TDS bedraagt rond de 20-30 uit de kraan. In het aquarium heb ik nu een TDS van ongeveer 60.
 
Druppeltests van Sera, JBL & Tetra. Tevens ook mijn leidingwater getest en dit gaf correcte waarden aan. (18 GH dacht ik)
Is het zo vreemd dat de GH / KH nagenoeg onmeetbaar zijn in regenwater?
TDS bedraagt rond de 20-30 uit de kraan. In het aquarium heb ik nu een TDS van ongeveer 60.

waardes van regenwater weet ik niet maar als je met je kraanwater test en daar komt wel wat uit ligt het niet aan je tests dan wacht ik de anderen af want zou niet weten waar het dan aan kan liggen.
 
Je ververst dus met puur regenwater zonder verdere toevoegingen? Dus mengen met kraanwater of iets van KH GH plus?
Regenwater kan idd 0 kh en gh hebben.

Weet niet hoe goed een co2 systeem is in het controleren van PH. Maar denkt dat deze waaden niet gezond is voor de meeste vissen. Planten hebben t liefst ook iets van 5GH zover mijn plantenkennis gaat.
 
Regenwater bevat geen of bijna geen gh en kh en dan kun je mineralsalt gebruiken om dit op peil te brengen. Ik gebruik zelf osmose en dat moet ik dan ook op de juiste waarde brengen hiermee.
Als je kraanwater zou testen dan heb je vast wel de nodige gh en kh.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan