Wat is er nieuw

kh gestegen wat betekend dit

arnoldg

Well-known member
Lid geworden
29 november 2020
Leeftijd
52
Beste allen,

Vandaag een dag na de waterwissel, de water waardes gemeten.
Nu zijn bijna alle waardes stabiel, echter de KH is behoorlijk gestegen. deze is van 5 Kh naar 10 Kh gegaan, wat betekend dit en moet ik me druk maken om het welzijn ?

DatumNo3GhKhPhPo4
27-1-2021​
51167,51
5-2-2021​
0957,51
21-2-2021​
011107,50,5

Wat zijn de waarden van het water waarmee je ververst?
Heb je stenen in je bak zitten die kunnen afgeven? Of schelpen

Wij hebben geen stenen, wel hout en planten.

de waardes van het leidingwater zou ik zo niet weten, gh toevallig wel, die was 9, is nu nagenoeg 0. sinds vanmorgen waterontharder aangesloten.
Hier is echter nog geen water wissel mee gedaan.

Waar met je de waterwaarden mee en wat voor bodem heb je?

Meet met druppel test, bodem zijn van die lichte steentjes, de helft bleef drijven bij het vullen. Ik dacht dat het een subtraat bodem is.

Is dat caviaar want ik heb een caviaar gehad wat de kh giga liet stijgen weet ik nog wel. Heb je een foto van de bodem?

Wij hebben geen stenen, wel hout en planten.

de waardes van het leidingwater zou ik zo niet weten, gh toevallig wel, die was 9, is nu nagenoeg 0. sinds vanmorgen waterontharder aangesloten.
Hier is echter nog geen water wissel mee gedaan.
De GH is nu 0 in je aquarium?

Of uit de kraan?

Verversen met water uit/ via een ontharder niet aan te raden, maar dat weten anderen beter uit te leggen.

0 uit de kraan 😀

0 uit de kraan 😀
Door de ontharder.

Volgens mij kunnen er restanten van zouten/harsen inzitten, dus niet geschikt om mee te verversen.
Sowieso moet een GH van 0 aangevuld worden. Je zou ook voor de ontharder water kunnen aftappen voor het aquarium. Of op osmose over gaan 🙂

Om het voor jezelf gemakkelijk te houden zou ik zelf inderdaad voor de ontharder aftappen en dit voor het aquarium gebruiken. Als je over zou gaan op osmose ben je ook het water aan het voorbereiden alvorens het in het water gegoten wordt over het algemeen.

Het heeft natuurlijk ook voordelen om het wel met osmose water te gaan doen. Maar goed, ik zou het zelf simpel proberen te houden. :petjeaf:

Er is nog geen water uit de ontharder toegevoegd. Probleem is dat de kh verdubbeld is.

bij waterwissel ga ik zorgend dat voor de water ontharder weggehaald gaat worden

Mocht je weten wat de KH waarde uit het kraanwater is dan zou die informatie van harte welkom zijn. En verder lijkt het mij voornamelijk afhankelijk van je visbestand of een KH van 10 kwaad kan of niet.

Ik vermoed eerder dat je kh-test verouderd is en dat daardoor de boel zo afwijkt, zodra druppeltesten geopend zijn gaan ze een reactie aan met zuurstof wat hun levensduur verkort, iedere keer dat je hem opent bespoedig je dat proces

Zal morgen even kraan water testen, van voor de ontharder.
tevens zal ik een controle meting doen van het aquarium water

zojuist nog even weer gemeten, water uit de kraan KH=9
Water uit aquarium, is onveranderd.

wat is oud, de test is van december

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan