Wat is er nieuw

Kh waarde veel te hoog

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Fabiboyyy
  • Startdatum Startdatum
F

Fabiboyyy

Guest
Hallo,
Zoals ik al vermeld had bij mijn voorstel topic had ik direct een vraag. Ik heb sinds 1 maand nu goudvissen/sluierstaarten.
Ik heb 3 dagen terug een test setje gehaald voor de waardes. Gelijk gemeten en nou bleek dat de ph waarden op 8.0 zitten , wat opzich wel kan. Maar mijn kh waardes boven de 20�d te zitten.
Ik kreeg te horen dat ik water moest koken om het zachter te maken. Dit heb ik dus gedaan en alsnog zit mijn kh waarde boven de 20�d.
Er staat van alles op internet. Eikenextract toevoegen. Of filteren over turf. Nou is mijn vraag aan jullie. Hoe krijg ik mijn kh waardes zoveel naar beneden, het beste is tussen de 3�d - 10�d.

Graag hoor ik wat!
 
Misschien heb je iets in de bak wat de KH omhoog brengt kalk bevattebde stenen/zand/grind. Kun je je kraanwater eens testen ?
 
De spullen haha, das een goeie. Ik heb volgens mij wel 2 huisjes die van kalk zijn. En een Boeddha beeld. Ik zal er eens ff naar kijken!!
 
We wachten af
 
Heb nu de huisjes en Boeddha eruit gehaald. Ga het maandag weer ff testen zoadat alles ff ze gang kan gaan zonder die kalk..
 
Na een stevige water verversing dan anders weet je nog niets.

Je kraanwater ook even testen geeft meer inzicht.
 
meet je met een druppel test of met zoon papieren strookje.
 
dat is inderdaad een goede vraag, kans is groot dat als je met een druppeltest zou meten je kh zowaar minder dan 10 zou zijn
 
Test gelijk eens uw water waarmee je de bak ververst.
Als de KH daar ook zo hoog is zal je die niet meer kunnen gebruiken.
 
Ik heb mijn kraanwater getest en hieruit bleek dat kh waarde 18-19d was.
Wat voor water moet ik nu gebruiken?
 
Ik heb deze meting met strips gedaan
 
Strips staan bekend om niet al te nauwkeurige uitslagen en ook nog eens lastig af te lezen.
 
misschien dat je het bij een lfs in de buurt kan laten nameten?
 
Strips zijn echt niet nauwkeurig in hun resultaten.

Als je het wilt testen, kan je beter met druppels meten, of bij je LFS in de buurt (als zij deze service verstrekken).
 
oh.. heb toch 17 euro betaald voor 25 strips. Denk ga er serieus werk van maken. Maar goed. hoe kan ik mijn aquarium dan het beste testen. Want misschien is het aquarium nu ook wel goed als die test niet nauwkeurig zijn...
 
Het beste zijn druppeltesten en voor rond de 30 euro heb je vaak al in de aanbieding een koffer met de druppeltesten. Daarin zitten vaak de testen die je het meeste gebruikt.
Via Google kun je vast wel iets vinden denk ik.
 
De ene strips zijn de andere niet.
In de VS zijn strips veel algemener aanvaard en daar hebben ze ook best goeie strips.

Voor wat ik lees is het systeem van JBL met uw smartphone ook best betrouwbaar.
 
Fabiboyyy zei:
oh.. heb toch 17 euro betaald voor 25 strips. Denk ga er serieus werk van maken. Maar goed. hoe kan ik mijn aquarium dan het beste testen. Want misschien is het aquarium nu ook wel goed als die test niet nauwkeurig zijn...

Bedoel je de JBL scan?
 
Nee, heb tetra strips, 6 in 1
 
Bedankt voor de reacties. Heb een koffertje besteld. Zodra die binnen is houd ik jullie op de hoogte van de waarden
 
ben zeer benieuwd naar de resultaten.
 
Fabiboyyy zei:
Nee, heb tetra strips, 6 in 1

Dat dacht ik al maar wilde het even navragen omdat Jurgen het had over een JBL systeem met de phone.
Je hebt nu een koffertje besteld dus ik ben benieuwd wat die zal uitwijzen.
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: Ja hoop file duurder erg lang
      Terug
      Bovenaan