Wat is er nieuw

Kienhout en de hardheid

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Richard81
  • Startdatum Startdatum
R

Richard81

Guest
Goedemorgen allemaal,
Mijn kh 1,5 me gh <3 ph 6,6 , kan dit komen door kienhout dat de gh en de kh zo laag staan. Na het verversen van het water gaan de waardes weer omhoog maar ze dalen ook weer.

Groet
 
Hout kan (looi)zuren afgeven en die kunnen de waarden be�nvloeden maar dit is wel vrij extreem denk ik.
Heb je veel hout in de bak en heb je ook een foto van je bak?
 
Wat zijn de waarden van je kraanwater? (er vanuit gaande dat je daarmee ververst)
 
Heb 2 stukken erin zitten van ongeveer 10 x20 en 15x25 , Aquarium is 120x35x45 foto komt eraan

De waardes van het kraan water zijn no3 10, gh>4, kh4,5, ph 6,6
 
Ph 6,6 uit de kraan ?
 
Waar haal je dat uit de kraan? Midden in t veld uit je put?
Lijkt me erg laag voor kraanwater inderdaad.
 
Waar heb je deze waarden mee gemeten?? In welke regio woon jij als ik vragen mag?
 
274928rb1981_0_82_wp_20160330_20_04_33_pro_2.jpg


hummm zal het kraan water wel nog eens meten misschien toen verkeerd genoteerd ofzo.

maar woon in Wageningen.
 
Heb van die test strips van jbl met de app, trouwens vandaag weer gemeten maar nu een ph van 6,4. Maar met de tijd wil ik sowieso over stappen op druppels.
 
Je Ph vind ik erg laag, zo uit de kraan. Aan de bak te zien gebruik je geen CO2? Carbo misschien? Overigens is het leidingwater in jou gebied wel zacht.


Groet,
Ben.
 
Er zijn meer leden die die scan gebruiken en zover ik weet is dat behoorlijk betrouwbaar.
 
Ja gebruikt easy carbo en profito. Maar mijn kh en gh mogen wel wat omhoog lijkt me doe dat net liefst op een natuurlijke manier als dat mogelijk is?! Heb wat gelezen over kalk houdende stenen of schelpen ofzo maar is dat verstandig?
 
Strips zijn niet echt betrouwbaar.

Als je wilt gaan testen, kan je het beter met druppels doen.

Of het gewoon laten testen in je LFS, als dat bij jou de mogelijkheid is.

Dan heb je nog meer zekerheid.
 
@Cedric, niet elke lfs test met druppeltest hoor, helaas niet.
Ik was in een toch wel goede winkel vlakbij eindhoven, maar er werd gewoon met een stripje gemeten.
Tja, dat kan ik thuis ook zei ik.

Daarom toen toch maar zelf druppeltesten gekocht.
 
Bij ons in de LFS meten ze het allemaal met apparatuur, dat hebben ze in een aparte ruimte staan.
 
Kijk, dat is het betere werk!
 
Waarom wil je die waardes hoger hebben? Hebben je vissen of planten er last van? Zijn mooie waardes voor zacht/zuurwatervissen 😉 Ik ben er jaloers op 😉 Mooie waardes voor dwergjes bv 😀
 
C�dric Vleminckx zei:
Bij ons in de LFS meten ze het allemaal met apparatuur, dat hebben ze in een aparte ruimte staan.
Met apparatuur?
Welke waarden meten ze dan met welke apparaten?
pH is me duidelijk. 🙂

Maar GH, NO3, NO2, PO4,... Hoe meten ze dit dan?
 
meksjoef zei:
Waarom wil je die waardes hoger hebben? Hebben je vissen of planten er last van? Zijn mooie waardes voor zacht/zuurwatervissen 😉 Ik ben er jaloers op 😉 Mooie waardes voor dwergjes bv 😀

Ze zijn niet super slecht maar vond ze voor mijn idee snel dalen binnen een week de kh van 4,5 naar 1,5.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan