Wat is er nieuw

kienhout en spiderwood

cone

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2015
Kan kienhout en spiderwood samen in een bak qua kleur?

Ik zie geregeld bij LFS spiderwood liggen, nu hen ik in mijn bak al kienhout , maar ik mis nog "dunne takjes". Nou vroeg ik me af of dat spiderwood zo licht van kleur blijft als het al wat langer in het water ligt.
Ik heb zelf nog nooit met spiderwwod gewerkt vandaar de vraag of het samen in een bak kan. Als het spiderwood zo licht/ tegen het oranje aan van kleur blijft denk ik dat het niet echt kan met het donker kienhout. Of zie ik dat verkeerd. :S

Is een kwestie van eigen smaak volgens mij 😉
Heb hier ook spiderwood en mopanie in 1 bak bv en vind het zelf wel staan.

Maar wordt spiderwood ook nog donkerder in het water?
Ik heb al kienhout en mopanie door elkaar, en ik vind het kleurverschil minimaal.

@ seabait en peterdenhaag53

Ik heb jullie albums doorgespit om te kijken hoe het met verschillende hout soorten uitziet en ik vind het verschil inderdaad meevallen.
Dan nu alleen balen dat het zondag is en de LFS dicht is 🙁
Ik ga morgen dan maar eens kijken voor nog wat hout erbij, zodat mijn bak op orde krijg 😉

Spiderwood kleurt hier iets donkerder in het water maar niet te vergelijken met kienhout.

cone zei:
@ seabait en peterdenhaag53

Ik heb jullie albums doorgespit om te kijken hoe het met verschillende hout soorten uitziet en ik vind het verschil inderdaad meevallen.
Dan nu alleen balen dat het zondag is en de LFS dicht is 🙁
Ik ga morgen dan maar eens kijken voor nog wat hout erbij, zodat mijn bak op orde krijg 😉

Succes morgen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan