Kienhout hangen.?


H

Hein..V

Guest
ik zie in sommige bakken dat het kienhout niet op de grond staat maar van boven komt,
Nu is mijn vraag hoe word dit gedaan.? word dat vast gemaakt boven in de bak.?

ik heb het steeds maar op de grond staan maar ik wil toch ook wel eens wat anders proberen.
 
Aan de stabilisatie strip dacht ik.
 
Doe het altijd met Eheim zuignappen:

354887_0_82_hout_nap_02.jpg
 
Hein..V zei:
ik zie in sommige bakken dat het kienhout niet op de grond staat maar van boven komt,
Nu is mijn vraag hoe word dit gedaan.? word dat vast gemaakt boven in de bak.?

ik heb het steeds maar op de grond staan maar ik wil toch ook wel eens wat anders proberen.

Je kan onderaan het hout een houtvijs indraaien of krammetje inslaan.
je legt een koker of L profieltje op je stabilistatiestrips en maakt daar je hout aan vast, het voordeel is dat je met die profieltjes kan schuiven tot je je goesting hebt gevonden.
 
Heb een alluminium latje in de lengte achterin mijn bak hangen en dan met tie wraps het hout eraan hangen. Kun je ook nog schuiven tot het naar je zin is.
 
In mijn 100/40/40 heb ik geen stabilisatie strip misschien dat peterdenhaag zen manier ga proberen thanx :D
 
Hee goede tips zeg! Ik zocht hier ook al naar :)
 
Ik zou toch uitkijken met aluminium... dit in verband met aluminiumoxide...
Het gaat niet heel snel, maar is wel ietwat giftig.

Ik zou dan liever een RVS (liefst 316 of 304 kwaliteit) nemen tenzij je aan ge-anodiseerd aluminium kan komen..
 
304 is goed genoeg,hoor.
 
304 wordt dof. 316 niet. Het is maar net welke eisen je er aan stelt.
 
een simpele oplossing, bij mij hangt het kienhout echt in het midden van het aquarium, ik heb visdraadjes gebruikt en deze bovenaan de bak vastgemaakt. De draadjes zijn niet te zien, het lijkt alsof het kienhout zweeft
 

Terug
Bovenaan