Wat is er nieuw

Kienhout

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Marijn1991
  • Startdatum Startdatum
M

Marijn1991

Guest
Hallo allemaal,


Ik ben 2 weken geleden begonnen met een aquarium, mij hiervoor goed Laten adviseren. Het water vandaag latem testen en dit was in goede staat. Het gaat overigens Om een tropisch zoetwateraquarium.

Nu heb ik een probleem 2 weken geleden heb ik Kienhout in mijn aquarium gedaan. Maar na 2 dagen begon hier een dikke spinnenweb achtige laag over te ontstaan (lukt me niet om een foto toe te voegen). Ik las op internet dat dit vanzelf weg ging, mar dat doet het tot nu toe niet. Wat denken jullie dat ik moet doen?


En mijn andere vraag even tussendoor, moet ik met de sterkste of zwakste vissoorten beginnen in het begin?
 
Beste Marijn,

Het hout zou ik me niet al te druk over maken. Waarschijnlijk een soort (tijdelijke) schimmel.

Je water kan echter nog niet goed zijn. Lees je even in op de stikstofkringloop.
Waarsschijnlijk is er op ammonia en nitriet getest en die zullen beide nul zijn.
Als de bak echter niet is ingedraaid en je voegt vissen toe (vervuiling) begint deze cyclus op dat moment. Gooi er wat visvoer in en kijk na een week wat de waarden zijn.
In principe is een bak vanaf de eerste vervuiling pas na 3 weken ingedraaid.
Daarna altijd beginnen met de sterkste vissen en niet in 1 keer alles toevoegen.

Het handigste is om zelf een testkoffertje te kopen

Groet,
Aad
 
Beste Aad,

Dank je wel voor je tip!
Vissenvoer er nu in gegooid.


Heb jij nog meer tips voor een beginnend aquarium?

Groetjes

Marijn
 
Haha. Probeer je in te houden in de winkel. Onthou de naam van wat je mooi vindt en check of het kan in je aquarium voor je het koopt. Of probeer een bestand samen te stellen voor je naar de winkel gaat 🙂
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan