Kieskeurige Red Back Manacapuru


Sharan83

Active member
Lid geworden
13 november 2014
Berichten
36
Sinds enige weken heb ik in mijn aquarium 6 jonge redbacks zwemmen. Dit blijken zeer kieskeurige eters te zijn. Dit heb ik ze aangeboden , maar zonder resultaat:

- Tetra vlokvoer
- Tropical vlokvoer
- JBL Novo Insect
- Hikapi Vitra Bites
- Naturefood granulaat

Van het diepvriesvoer eten ze alleen rode muggenlarven.

Ik wil de maanvissen wel veel diepvriesvoer blijven geven, maar wel in afwisseling met droogvoer. Tijdens vakanties is dit noodzaak.

Iemand een idee hoe ik de maanvissen iets anders kan laten eten?
 
Wat voor diepvriesvoer heb je verder geprobeerd?
De mijne doen een moord voor een gekookte mossel, maar vlokvoer zijn ze ook niet zo gecharmeerd van.
Hoe vaak per dag geef je eten? Doe je af en toe een vastenmoment (aantal uur of dag, ik weet niet hoe jong en klein ze nog zijn).
Kun je een foto posten van ze of ze mager zijn of dat ze dik genoeg zijn en gewoon geen honger hebben?
 
Ik had er 6 in de eerste maanden waren wilden ook geen vlokken eten in het begin en dat deden ze pas na ik denk zo n 1,5 jaar. Ik ga ze veelal levend voer en diepvries.
Soms zijn ze lastig te wennen aan vlokken maar ik zou het blijven proberen.
 
Laatst bewerkt:
Ik geef van dat granulaat, dat zinkt wel wat sneller, maar dan zie je ze op hun kop staan om toch vooral geen lekker hapje te missen.
 
Ik geef van dat granulaat, dat zinkt wel wat sneller, maar dan zie je ze op hun kop staan om toch vooral geen lekker hapje te missen.
Welke?
 
Ik heb geen maanvissen, maar mn jonge discussen aten ook liever diepvries dan granulaat. Ik heb toen het granulaat in het diepvriesvoer gemengd en dat gevoerd. Na een tijdje waren ze gewend en aten alles.
 
Dank voor jullie reacties. Stug volhouden dus. Mengen met diepvriesvoer is ook een goede tip.
 

Terug
Bovenaan