Kieuw ziekte?

P

Pvg

Guest
Hoi ik heb sinds 5 maanden een zoetwater aquarium. Vissen gingen goed. Nu alleen problemen. Zie foto

Blackmolly met 1 aangetaste kieuw. Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is. Heb al wel onderzoek gedaan maar kan dit niet echt plaatsen.
 

Bijlagen

  • 20200522_153415.jpg
    20200522_153415.jpg
    30.7 KB · Weergaven: 190
Kun je wat meer informatie geven?

Wat voor aquarium heb je (grootte, inrichting)?
Welke vissen heb je er nog meer in?
Wat voor filtering?
Wat zijn de waterwaarden en temperatuur?
Wat voor voer geef je?
Etc.
 
30 liter aquarium met beplanting 1 grote slakschelp. Verwarming 26 graden celcius. Binnen filter.
Waterwaarden
Nitraat 25 mg L
Nitriet 0
>7 gh dt th
Kh 6
Ph 7
Chloor verwaarloosbaar.
 
Voer gedroogde rode mug larven en tetra min flakes.
 
Kan de vis zich beschadigd hebben aan iets scherps? Bijvoorbeeld door te schuren? Agressieve de medebewoners? In 30 liter kunnen ze elkaar niet zover ontwijken..

Voer je ook groenvoer aan je mollies?
 
Nee geen groenvoer' ik heb naast de tetra kardinaal wat guppen en 1 garnaal die ik die ik voer met novo prawn. Eet black molly ook.
 
Ziet eruit als een beschadiging inplaats van ziekte?
 
Het ziet eruit als een beschadigen, maar dat kan wel degelijk door een ziekte of slechte waterkwaliteit zijn ontstaan. Bijvoorbeeld door schuren.

Heb je al die vissen in een 30 liter aquarium zitten? ?
Sorry dat ik slecht nieuws breng:
Behalve dat de vissen niet echt bij elkaar passen lijkt er ook vrij veel vis in je aquarium te zitten.
Geen van bovengenoemde vissen kan eigenlijk in een 30 liter bakje gehouden worden (guppen vanaf 60cm, black mollies vanaf 80cm).

Kardinaal tetra zitten graag of wat zacht en zuur water, in een grote school in een aquarium waar ze baantjes kunnen trekken.
Black mollies houden van wat zout toevoeging in het water, net als guppen. Zijn ook groepsdieren..

Het kan best zijn dat dit ontstaan is door stress (verlaagde weerstand).

Misschien hebben andere mensen op het forum een beter idee??
 
Terug
Bovenaan