Wat is er nieuw

Kiezelstenen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wousje
  • Startdatum Startdatum
W

wousje

Guest
Hey,

ik heb beetje zitten zoeken, maar heb het nog niet echt kunnen vinden of ervaring is met kiezel stenen in je aquarium, ik wil dit namelijk beetje als decoratie de neer leggen,

en ik weet dat je dit kan testen, met azijn enz maar volgens mij zijn er meer mensen mij voor geweest. dus zou graag jullie ervaring willen weten,

gr
Kevin
 
Volgens mij is het niet aan te raden doordat er veel vuil tussen zinkt en daar kan gaan rotten. Met bijvoorbeeld zand of fijn grind heb je dit minder snel doordat het vuil erop blijft liggen.
 
Ik gebruik ze in combinatie met zand en grind. In mijn ogen krijg je daardoor een bodem die minder "gemaakt" oogt.
 
Ik heb ook zand in m'n bak maar als ik ergens ben waar kiezelstenen liggen zoek ik altijd een paar mooie donkere uit.
 
Zolang het geen 3-4 cm laag wordt.
Maar gewoon een beetje uitgestrooit kan het best.
Kan de stroming er omheen.
 
Nee een volledige bodem van kiezels is niet slim maar zo hier en daar een paar kiezels met wat grotere stenen op het zand oogt veel natuurlijker wat Meksjoef ook aangeeft.
 
Jawel,,is best geinig.
 
Ja, dit is ook mijn insteek, hier en daar wat kiezels, want heb namelijk nu filterzand er in liggen en wil ik hier en daar wat kiezels neer laten zinken zodat het maar natuurlijke bak wordt,


dus in kiezels zitten geen kalk ? of amper wat kalk ?
 
Kan prima 😉 ik heb het niet getest, maar de vissen die ik heb vinden kalk niet erg 😉
 
Dat kan zeker prima ik heb het ook al jaren.

En heb je een dure smaak dan kunnen Diamanten, Robijnen en Smaragden ook. 😛
 
heb een dure smaak 😛 maar Diamanten is voor mij toch net iets te duur 😛
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan