Wat is er nieuw

Kiezelwieren

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Lind@
  • Startdatum Startdatum
L

Lind@

Guest
Hoi, 12 dagen draait mijn kleine bak (60 ltr) nu maar des te groter is mijn trots, mag toch wel?😊Vind hem er goed bij staan maar toch heb ik een vraag: ik denk dat ik last heb van kiezelwieren. Het zit op mijn kiezelsteentjes, glas en vooral op bladeren van planten. Ik heb tot nu toe 1x waterwissel gedaan van 25%, voeg dan ook klein beetje aquasafe toe, planten krijgen vloeibare voeding en het licht brandt nu 6 uur per dag. Water is mooi helder en waardes (gemeten met teststrip) zijn goed. Nitrietpiek heb ik nog niet gehad. Kan ik rustig afwachten of moet ik iets met het licht doen?
 

Bijlagen

  • 20200621_103409.jpg
    20200621_103409.jpg
    330.7 KB · Weergaven: 75
  • 20200621_103238.jpg
    20200621_103238.jpg
    389.7 KB · Weergaven: 81
  • 20200621_103120.jpg
    20200621_103120.jpg
    82.9 KB · Weergaven: 73
Bruinalg hoort vaak bij de opstart en dat trekt vanzelf wel weg. Strips zijn onbetrouwbaar om te meten en druppels zijn dus beter. Wellicht ga je op het hout nog wat schimmel krijgen maar ook dit hoort erbij en kan geen kwaad. Aquasafe heb je in Nederland eigenlijk niet nodig en dat zou ik zelf niet gebruiken.
 
Nou, ik stond gister met een klein beetje water bij de DSZ om water te laten testen, was een beetje weinig zei die dame, kom de volgende keer maar met een pot water 😳. Dus over 2 weken maar met een pot water richting die dame. Schimmel op het hout heb ik al maar vind het nog mee vallen. Vond na gebruik van aquasafe mijn water wel een stuk helderder maar dat zal dan van die 25% komen?
Ik wacht dus nog 2 weken geduldig af....en das nie makkelijk want je wilt zo graag bewoners welkom heten
 
Ik begrijp dat je graag bewoners wilt halen maar het is beter om de bak goed in laten draaien zodat je niet als je bewoners haalt problemen kan krijgen met de waterwaarden. Geduld hoort er nu eenmaal ook bij 😉
 
Geduld! Je bak moet zich stabiliseren. Én dat geduld word beloont met minder opstartproblemen die je anders beslist gaat krijgen. Veel succes met je mooie bak!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan