killi eitje onder microscoop. gedurende 2week.Marco


M

marco v.s.

Guest
Hoi,

Ik had in de kast nog een oude microscope liggen van vroeger. Ik dacht weet je wat ik leg er een killi eitje onder en we zien wel wat er gebeurt...

Hier een paar foto's van de killi eitjes:






731673_0_82_killli_ei_1.jpg

497751_0_82_killi_ei_2.jpg

728986_0_82_killi_ei_4.jpg

684811_0_82_killi_ei_3.jpg



Ik laat jullie komende 2week nieuwe foto's zien van de ontwikkeling.

Mvg. Marco :D
 
28 oktober:

256536_0_82_20131028_191718.jpg


Ook zag ik dit bij de eitjes:

573414_0_82_20131028_191220.jpg


Mvg. Marco
 
Misschien wat brutaal, wellicht ten overvloede, maar voordat Zeebaars dacht dat hij het mis had: Aphyosemion gardneri heet tegenwoordig Fundulopanchax gardneri ;)

Interesting stuff! :D

~ Ivo
 
Inderdaad leuk om te zien. Wat voor een beest is dat die daar tussen die eitjes zit, lijkt wel een wants achtig iets. Eerste eten voor de killi's ?
 
Bedankt voor de toelichting Ivo, is idd bekend. Naamgeving blijft een apart verhaal.
We weten nu waar we naar kijken.
Laten we bij topic blijven en de ontwikkeling van de eitjes volgen.
Schitterende foto's Marco, keep 'm coming.
 
Maar nu is iedereen die dat heeft gelezen en het nog niet wist weer up-to-date ;)

Even kijken, zie ik het goed: eitjes 4 weken (licht) vochtig houten en dan water opgieten?

~ Ivo
 
[color:#FF0000]28/10/2013:[/color]

eitje geheel:

645526_0_82_20131028_191718.jpg

644351_0_82_20131028_191955.jpg


eitje ingezoomd op het lichte gedeelte:
986462_0_82_vid20131103wa0000_7240.jpg




ik heb ook een filmpje gemaakt waarbij je heel duidelijk het bloed(niet rood)in de bloedvaten kan zien stromen. ik weet alleen niet hoe ik een filmpje kan uploaden hier dus dat zal ik morgen even bekijken.

het lijkt misschien een beetje wazig maar zodra er een visje tevoorschijn komt zal het veel duidelijker worden! :D


tot zover het eitje... :thumbs:
 
Marco, is er nog vooruitgang met de eitjes, ben erg benieuwd naar het vervolg . . . :petjeaf:
 
Erg interessant om te volgen. Laats op youtube een interview gezien van een Nederlandse kweker woonachtig op een van de abc eilanden, was ook erg interessant.
 
ik heb paar filmpjes gemaakt omdat je de kwaliteit dan veel beter ziet en je alles veel beter ziet stromen in het eitje. soms zie je het visje ook bewegen in het eitje. wat gewoon veel mooier is dan een foto. dus ik dacht laat ik de filmpjes hier plaatsen met de datums erbij, alleen ik weet niet hoe je een filmpje moet toevoegen.

verder zijn er al een paar eitjes uitgekomen gisteren. er zitten ook een paar visjes bij die je ziet worstelen om uit het eitje te komen.

Zou iemand mij kunnen helpen met het plaatsten van filmpjes?

Mvg. Marco
 
Hoi Marco,

Ben benieuwd naar de filmpjes, misschien kan je proberen beheer te vragen als je problemen hebt om het filmpje te plaatsen.
 
bij wegwijs op het forum, laatste uitleg topic staat uitgelegd hoe je dat moet doen.

uit mijn hoofd;

[video:youtube...............[/video]

op de puntjes plaats je je linkje ;)
 
idd eerst filmpje uploaden op youtube en dan het linkje hier plakken. Ben benieuwd!
 
hier dan eindelijk het filmpje. het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat haha. met dank aan jejachmi !!! voor het uploaden..


[video]https://www.youtube.com/watch?v=cgAoZiqcUyU[/video]

Mvg. Marco
 
dit vind ik echt een maf project! h��l fascinerend.
dat hartje zien kloppen doet me met heimwee denken aan mijn eigen echo's bij de 4 kids toen we hun hartje voor 't eerst zagen en hoorden kloppen! snottermomenten... ;(

alleen kropen er daar zo geen vieze creatuurtjes rond. :mad:


ps: kan je het geslacht al zien? :D
 
Wauw, dat je dat bloed ook echt door de hartkamers ziet stromen... Heel gaaf :) Inmiddels al uitgekomen? (weet niet hoe lang dat duurt bij deze killi's :p ).

- Mascha
 

Terug
Bovenaan