Killivissen die in een 60 op 40 op40 kunnen en niet agressief zijn tegen andere vissen?


G

guppy5

Guest
Hoi allemaal ,

Ik vind de killievissen heel mooi en zo er graag hebben als ik minder vissen heb. De meeste van mijn vissen zijn al oud. Zijn er killivissen die in een 60 bak kunnen en met andere vissen kunnen worden gehouden?

Groeten
 
Welke vissen heb je nu allemaal?

Kaap lopez heb ik ooit gehad en deden absoluut niet moeilijk, prachtig visje. Ook frequent verkrijgbaar :)

Succes
 
Ik heb zwarte fantoomzalmen
2x ancistrus
1koppel zwaardragers en jongen(eigen kweek en geen inteelt)
4 guppy's waar de jongen vaak worden van opgegeten
Nog een paar (5 of 6)corydoras waar er ook zijn met een hoge leeftijd vind ik.
De ouders van de jongen zet ik niet meer appart zodat er niet teveel jongen overblijven.

Ik zat ook te denken aan de kaap lopez omdat ik hun een van de mooiste killi vissen vind die ik heb gezien.
Ik weet dat ik wel wat teveel vis heb daarom dat ik nog even wacht met het aanschaffen van een killievis.Hebben ze zout toevoeging nodig?Met welke vissen kan je ze houden?
 
Zoals je al zegt heb je teveel vissen in je bak, even wachten is dus verstandig. Ze hebben geen zout toevoeging nodig, ze willen juist graag zacht zuur water. Heb je je hier al eens in verdiept?

Je kan ze bij allemaal vissen houden die dezelfde waterwaardes en temperatuur nodig hebben.
Dus in jouw bak zijn dat de ancistrussen, fatoomzalmen en de corydoras.

Je levendbarende vissen willen graag wat koeler water en grotere bak.

Succes met de vissen!
 
Over dat zout kun je in het volgende topic wat interessants lezen: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1448998. Let daarbij op de opmerkingen van Jeffrey.
Verder staan er nog wel een paar informatieve opmerkingen over een aantal killi's, maar een australe is een leuke keuze!
Let er wel goed op dat dit om een andere bakmaat gaat.

Succes!

~ Ivo
 
Bedankt voor de reacties.
Dus ze hebben geen zout nodig.Hoeveel zouden er dan in kunnen? :)
 
Ligt aan de hoeveelheid medebewoners, dus stel die vraag nog een keer als het visbestand op orde is oke?

Ik zou persoonlijk voor 1 mannetje en 2 vrouwtjes gaan.
 

Terug
Bovenaan