Wat is er nieuw

kitelight extra rij

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jsinasa
  • Startdatum Startdatum
J

jsinasa

Guest
Net kitelight systeem geinstalleerd. Best leuk, maar lichtopbrengst valt me tegen. betreft 135cm aquarium, nu 2 rijen ledstrips, 1 rij wit en 1 rij RGB, beide bestaand uit 2x 52cm. De oplossing is vrij simpel, een 3e rij erbij. Wat is dan handig om te doen? Een extra rij wit of extra rij RGB? Of is dat kwestie van smaak?

En de volgende vraag hierover? Kun je 4x 52cm achter elkaar op 1 kanaal aansluiten? De adapter is uit voorzorg al wel met 'reserve'vermogen aangeschaft.
 
Ik zou de vraag naar Kitelight stellen, geven goede feedback.
 
Ja dat doe ik ook. Maar meningen en ervaringen van gebruikers zijn vaak anders dan die van de leverancier 🙂
 
je kan zoveel aansluiten als
a: je voeding toelaat
b: de driver zelf toelaat (maar om dit limiet te bereiken moet je heel hard je best doen)

ik zal mijn doosje even zoeken
 
de driver kan tot 240W gaan als ik het goed zie,
dus afhankelijk van hoeveel je hem voedt kan je zien hoeveel extra led je kan installeren
 
Ik heb 4 rijen van kitelight en ben nu wel tevreden maar met 2 rijen was ik het ook niet.
 
Ik heb in mijn aquarium 120x37x61 cm 3 rijen kitelight verlichting.
1xs smd rij, midden een rgb rij en dan weer een smd rij.

Met 1 rij smd en 1 rij rgb was het ook te donker in mijn aquarium.
 
rms90
Waarom heb je gekozen voor 2 rijen wit en 1 rij rgb, en niet andersom?
 
Ik zou je keuze voor SMD of RGB vooral af laten hangen van je smaak. Meer SMD maakt je bak killer qua licht, aangezien die SMD's nu niet bepaald warm licht geven. Als je dat niet wil kun je beter RGB nemen zodat je de kleur nog wat kunt sturen. Ze beweren wel dat de lichtopbrengst van de SMD's veel groter is; heb daar persoonlijk m'n twijfels bij.

Ik heb boven mijn 120cm bak 2x SMD 92cm, 2x SMD 52 en 2x RGB. Had achteraf liever een extra RGB gehad ipv SMD. Dus als iemand interesse heeft om te ruilen... 😉
 
Eigenlijk is dit op advies van kitelight gegaan.Er werd mij een extra smd rij geadviseerd nadat ik doorgaf dat ik de verlichting met 2 rijen te zwak vond. Nu met 2 rijen smd is het licht op volle sterkte (100%) mij iets teveel van het goede. Ik heb nu zowel rgb als smd op 75% staan en dan vind ik het wel mooi. Ik heb totaal 4x smd 52cm en 2x rgb 52cm.
jsinasa zei:
rms90
Waarom heb je gekozen voor 2 rijen wit en 1 rij rgb, en niet andersom?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan