Wat is er nieuw

Kitranden aquatlantis fusion 150

FvdP

Well-known member
Lid geworden
23 mei 2018
Leeftijd
43
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik onze aquatlantis fusion 150 opgehaald en uitgepakt.
Mooie strakke bak!

1 ding verbaas ik me wel over en ik maak me ook klein beetje zorgen.
De verticale kitranden aan de zijkanten zijn niet 'uitgesmeerd' zeg maar.
Dit is gewoon een bolle kitrand ipv uitgesmeerd hol (hopelijk snappen jullie dit dan).
Ik was in de veronderstelling dat alle kitranden altijd platgesmeerd werden?

Iemand met een aquatlantis fusion die kan vertellen hoe het bij hen zit?

IMG_20190207_211832.jpg
IMG_20190207_211903.jpg

Mijn Fusion heeft de kitnaden inderdaad ook niet uitgesmeerd.

• Leuk
Waarderingen: FvdP
Vanaf de zijkant zie je alleen de dikte van het glas welke tegen elkaar is gekit. De kitrand binnen raakt de glaspanelen niet. Is echt een soort naar buiten gedrukte kitrand.
Toch apart, je zou denken dat die rand ook hechting op het glas moet hebben?

Is dat bij jou ook @NicoleE

Vanaf de zijkant zie je alleen de dikte van het glas welke tegen elkaar is gekit. De kitrand binnen raakt de glaspanelen niet. Is echt een soort naar buiten gedrukte kitrand.
Toch apart, je zou denken dat die rand ook hechting op het glas moet hebben?

Is dat bij jou ook @NicoleE
Ja klopt. Ik heb net nog even voor je gekeken.
Het is een soort dikke dropveter die in de hoeken is gedrukt.

• Leuk
Ja klopt. Ik heb net nog even voor je gekeken.
Het is een soort dikke dropveter die in de hoeken is gedrukt.

Ja inderdaad. Dat het bij jou ook is stelt me dan weer wat gerust ondanks dat ik het nog steeds vreemd vind.

Ja inderdaad. Dat het bij jou ook is stelt me dan weer wat gerust ondanks dat ik het nog steeds vreemd vind.
Er zijn hier nog meer mensen met een Fusion actief, die zullen wellicht ook nog reageren.

• Leuk
de 160x50x55 maatwerkbak die ik heb heeft ook zo'n dropveter langs de rand.

de 230x70x70 maatwerkbak heeft wel zo'n uitgesmeerde kitnaad.... vind ik persoonlijk toch wel wat mooier.

de 160x50x55 maatwerkbak die ik heb heeft ook zo'n dropveter langs de rand.

de 230x70x70 maatwerkbak heeft wel zo'n uitgesmeerde kitnaad.... vind ik persoonlijk toch wel wat mooier.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel wist en dus gezien had, maar er nooit mijn bedenkingen bij had. Nou zie je het bij mijn zwarte bak ook niet zomaar, je moet er dan echt op letten.

• Leuk
Ik heb een Aquatlantis Evasion ondertussen 11 jaar .
Door de achterwand en de beide zijwanden kan ik alleen nog de bovenste kitranden zien en die zien er hetzelfde uit als op de foto van de openingspost

Laatst bewerkt:
Hier ook zo.

Dat uitsmeren geeft een visueel dikkere laag. Hierdoor ga je nog meer kit zien door het glas.

De ‘dropveter’ maakt geen contact met het glas, dus die zie je dan ook niet.

Denk dat deze hooguit een beschermende functie heeft.

De eigenlijke hechting, is alleen op de raakvlakken met het glas. En behoeft ook niet dik te zijn.
Het gaat om hechting. Geen vulling.

op mijn juwel is het ook zo. is een esthetische keuze.

waarom die bobbel er niet afgesneden wordt is mij een raadsel. ik ga het uiteraard niet zelf testen.

• Leuk
op mijn juwel is het ook zo. is een esthetische keuze.

waarom die bobbel er niet afgesneden wordt is mij een raadsel. ik ga het uiteraard niet zelf testen.

Dit was dus ook mijn gedachte.
Als het niet uitgesmeerd 'hoeft' te worden, waarom haalt men het dan sowieso niet weg, dat is dan nog mooier.

Ik dacht altijd dat de kit uitgesmeerd werd om zo de hechtkracht ook aan de zijkanten op het glas te krijgen.
Maar goed, ik ben gerust gesteld omdat meer mensen dit hebben.

Hoe het er precies uitziet vind ik niet zo heel belangrijk, als het maar goed gekit is zodat ik geen 'gezeur' krijg.

Bedankt iedereen voor de reacties!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan