Wat is er nieuw

Kleibolletjes of capsules

60601

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2016
Hallo
Ik doe bij de planten die hun voeding uit de bodem halen kleibolletjes.
Nu lees ik steeds meer dat je kleibolletjes kunt vervangen voor capsules .
Men zegt dat de capsules meer voordelen hebben namelijk betere opname , langere werking , geen stofwolken als men planten verplant.
Nu mijn vraag zijn er mensen die ervaring hebben met capsules voor bodemvoeding ?
En welke zou volgens jullie de beste zijn voor de aquariumplanten die hun voeding uit de bodem halen of
moet je het bij alle planten doen ?

Lid Tuinkabouter verkoopt ook de capsules en daar zit als het goed is ook wat nitraat en fosfaat in.

ik heb de capsules crypto van plantedbox gehad. Een capsule vol fel gele bolletjes.
Geen prettig zicht als die boven komen te liggen (en dat doen ze ook)
Ik ben dan ook weer overgestapt op de 5 van jbl

Ik ben ook weer terug bij kleibolletjes. Die capsules lossen op een gegeven moment op en dan heb je allemaal fel gele balletjes door de bak liggen. Ik vond het er niet uit zien en moeilijk te verwijderen. Bovendien moet je met die capsules heel erg opletten wat erin zit. In sommige wordt osmocote gebruikt en sommigen zeggen dat het geen kwaad kan en anderen beweren er hun hele visbestand aan verloren te zijn. Ik neem het risico in ieder geval niet meer.

Ik heb sinds een week de capsules van forumlid Tuinkabouter in gebruik en geen uitval van jonkies en ook niet van garnalen of d eplanten het er goed op doen weet ik nog niet, ze staan net een week in de bakken

Klopt ik verkoop de capsules 😛

Maar de mijne zijn gevuld met een all-round bemesting, ik weet niet wat andere aanbieders in hun capsules stoppen.
Het kan wel zo zijn dat de korrels boven komen, ikzelf veeg ze weer onder het zand of hevel ze af.
De mest in de korrel lost langzaam op dus het kan dat op een gegeven moment de korrel te licht is geworden om nog onder het zand geveegd te worden

Ik gebruik de rootsticks van Easy Live. Kleistaafjes die je ook in stukjes kunt breken. Geven geen troep bij het in de bodem steken. De Crypto's doen het er goed op.

Tuinkabouter
Als ik die van jou gebruik moet ik dan ook nog kleibolletjes gebruiken of andere toevoegingen.

Het werkt in principe hetzelfde als de kleibollen alleen dat in korrelvorm in een capsule ipv klei gebonden meststoffen

Welk kleistof is goed voor bleheris?

Als ik met de capsules van Tuinkabouter aan een plant rommel komt er ook wel eens een bolletje los, maar dan even de vinger er op zetten en terug stoppen, andere klei producten geven een bepaalde stof welke op je bodem komt te liggen en heel de bak door gaat, dat vindt ik storender.

Tuinkabouter hoe kan ik de capsules bij jou bestellen ?

Die capsules lossen op een gegeven moment op en dan heb je allemaal fel gele balletjes door de bak liggen

Dat was ook de reden dat ik terug ben bij de kleibollen. een incidenteel balletje is te doen maar ja soms kwamen er veel omhoog en dan moet je weer afzuigen dus ik dacht ik neem de kleibollenmix maar weer.

Ik koop de mix hier ook en je moet er maar een beetje water door mengen want anders heb je pap en na het draaien leg ik ze op een bord om 24 uur in de vensterbank te drogen en dan gaan ze in een bakje of potje. Ik haal zo n dikke 50 uit 1 zakje dus daar doe je erg lang mee.

Hallo
Ik doe bij de planten die hun voeding uit de bodem halen kleibolletjes.
Nu lees ik steeds meer dat je kleibolletjes kunt vervangen voor capsules .
Men zegt dat de capsules meer voordelen hebben namelijk betere opname , langere werking , geen stofwolken als men planten verplant.
Nu mijn vraag zijn er mensen die ervaring hebben met capsules voor bodemvoeding ?
En welke zou volgens jullie de beste zijn voor de aquariumplanten die hun voeding uit de bodem halen of
moet je het bij alle planten doen ?

Neem kontakt op met @tuinkabouter . (Pb!)

Dat was ook de reden dat ik terug ben bij de kleibollen. een incidenteel balletje is te doen maar ja soms kwamen er veel omhoog en dan moet je weer afzuigen dus ik dacht ik neem de kleibollenmix maar weer.
En zo is er voor ieder wat wils 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan