Kleibolletjes toevoegen bodem

RoyK

Well-known member
Lid geworden
25 april 2017
Berichten
125
Leeftijd
48
Beste mede aquarianen,

Ik heb een vraagje over kleibolletjes.
Om de twee maanden doe ik bij mijn planten die in de bodem staan een easy life rootbolletje/stick in de bodem.
Ook beschikt mijn bak over co2 en krijgen ze dagelijks vloeibare bemesting.

Mijn bodem bestaat uit zwart grind en daaronder een tetra active substraat voedingsbodem?

Nu is mijn vraag, zijn die kleibolletjes dan nog wel nodig? En kan het geen kwaad als de planten extra voeding krijgen?
Planten zien er overigens goed uit en doen het goed behalve de vallisneria die blijft wat achter qua uitlopers.
Alvast bedankt
 
Met een voedingsbodem zijn bolletjes niet nodig. Kwaad zal het niet kunnen. Je planten zien er niet voor niks goed uit;)
 
Zoals John al aangeeft zijn klei bolletjes niet nodig bij het gebruik van een voedingsbodem, als alles er gewoon netjes bij staat zou ik gewoon vooral zo door blijven gaan :thumbs:
 
Wat die rootstiks betreffen heb ik wel ontdekt dat het wel achter blijft in de zandbodem want toen ze mijn nieuwe bak hebben gebracht dan ging ik het zand er in doen en het was enorm rood gekleurd,ik had echt geen idee wat dat zou kunnen zijn tot ik de root sticks zelf ontdekte.
 
Dat heb je ook met kleibollen. Dan zie je vaak een wolk stof bij onderhoud.
 
Terug
Bovenaan