Wat is er nieuw

kleikegels met garnalen

Mattijs

Well-known member
Lid geworden
1 november 2015
Goeie avond iedereen, ik ha een vraag met betrekking tot kleikegels. Mijn stengelplant begint een beetje gele bladeren te krijgen die er vervolgens afvallen, eveneens kleine gaatjes in de onderste bladeren. Nu wil ik kleikegels plaatsen maar ik vroeg me af of deze schadelijk zijn voor garnalen? Alvast bedankt

Als het echte stengelplanten zijn dan helpt het denk ik niet zoveel want deze nemen het meeste op met de bladeren. Alle planten kunnen dat maar ze hebben minder wortels dan moerasplanten.
gebruik je wel plantenvoeding dan en kan het geen gewenning zijn?
Om welke plant gaat het en heb je ook een foto?

Kleikegels zijn niet schadelijk voor garnalen hoor. Ik maak altijd zelf kleibolletjes met kleibolletjesmix, lateriet en profito en daar doen de planten het goed op. De garnalen hebben hier absoluut geen last van.

Dat denk ik ook niet, maar ik wacht nog op de naam van de plant en het liefst een foto 😉.

bedankt voor de reacties, het is een Althernanthera reineckii, foto zal ik proberen als het licht aangaat 😉Ik gebruik sera florena maar ik doe ongeveer de helft van de wekelijkse hoeveelheid, misschien dat ook maar een beetje opkrikken

539646mattijs_0_82_553547mattijs_0_82_20160109_1801541.jpg

het is de rood achtige plant links achter

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan