Wat is er nieuw

Klein Aquarium van KevinMi 55 Liter~

KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Zo begon ik!
52KdC9n2AxvOe1FM16Ax1LlKGI78O3_F.jpeg

Dit was na de eerste Schoonmaak het rode plantje redde het niet. waarschijnlijk een licht gebrek door de Amazone Zwaardplant die er overheen hing, niet echt handig van mij om het rode plantje daar neer te zetten... (leren we van!)

Dit is na de tweede schoonmaak moest flink wat bladeren afknippen van de Amazone Zwaardplant maar het zijn er alsnog een flink aantal maar deze zijn ook wel handig voor kleintjes om in te verstoppen 🙂

Wow dat is echt een mooi aquarium

Bak ziet er mooi uit. Vooral de zwaardplant ziet er prachtig uit :thumbs:

edit: wat zijn eigenlijk de afmetingen en het visbestand van je bak? Hij ziet er wel vrij vol uit en die blauwe vis is, als ik me niet vergis, een regenboogzalm. Deze zijn een redelijke maat bak nodig.. Volgens mij een meter en betwijfel of je daar aan komt. Jouw bak is 55 of 60cm?

Jah ik heb deze ooit gehad dus kon er niet veel aan veranderen en er zitten voor de rest eigenlijk gewoon alleen aantal platy's/ 3 blackmolly's/3 guppen/4 zwarte tetra in. Ja het is 60 Cm dus iets te klein misschien maar aangezien ik bijvoorbeeld van blackmolly's een flink aantal jongen krijg voelen ze zich toch nog prettig. (als het te ernstig word breng ik ze naar de winkel of familie ofzo)

Killerfish zei:
Bak ziet er mooi uit. Vooral de zwaardplant ziet er prachtig uit :thumbs:

edit: wat zijn eigenlijk de afmetingen en het visbestand van je bak? Hij ziet er wel vrij vol uit en die blauwe vis is, als ik me niet vergis, een regenboogzalm. Deze zijn een redelijke maat bak nodig.. Volgens mij een meter en betwijfel of je daar aan komt. Jouw bak is 55 of 60cm?

Het aquarium ziet er mooi uit.

Een paar Foto's van de bewoners

Dit is 1 van de 13 kleine Black molly's op de een of andere manier heeft deze een "witte" kop en de rest is allemaal zwart
rZ54jpRPaMBk5Xlv8tO4s4lP9zGn3Iqc.png

Zwarte Tetra (lijkt niet zwart door lichtval+foto)
rZ54jpRPaMBk5Xlv8tO4s4lP9zGn3Iqc.jpeg

Ik heb ook 3 van deze jongen gevonden ik weet niet wat het zijn guppen of platy's guppen lijkt me sterk omdat ze in de winkel gescheiden waren en ik had ze toen pas een dagje ofzo.. (gup vrouwen waren ook niet dik)
rZ54jpRPaMBk5Xlv8tO4s4lP9zGn3Iqc.jpeg

leuk bakje 🙂, mischien nog een plantje met hele kleine fijne blaadjes ? wel leuk voor de structuur. vind die stenen super.

heb je eigenlijk wel gelijk in maar dan zal het er wel 1 moeten zijn die niet zoveel licht eist 😛
roelien zei:
leuk bakje 🙂, mischien nog een plantje met hele kleine fijne blaadjes ? wel leuk voor de structuur. vind die stenen super.

weer niet wat voor verlichting je in je bakje hebt, ik heb een 15 watt tl van phillips in mijn 60 cm bakje ( dit komt op 0,25 watt per liter, dat valt ook onder weinig verlichting )

ja de verlichting is op zich wel goed alleen de Amazone Zwaardplant blokkeert ook een hoop hierdoor is de rode plant van mij 1e foto vergaan hahaha
roelien zei:
weer niet wat voor verlichting je in je bakje hebt, ik heb een 15 watt tl van phillips in mijn 60 cm bakje ( dit komt op 0,25 watt per liter, dat valt ook onder weinig verlichting )

rode planten zijn ook lastig, hebben heel veel licht nodig. en goede voeding bij de wortels ( vooral ijzer )

jah had de fout gemaakt om hem dichtbij de amazone plant te zetten die groeide er overheen en toen kreeg hij te weinig licht maarja daar leren we weer van!
roelien zei:
rode planten zijn ook lastig, hebben heel veel licht nodig. en goede voeding bij de wortels ( vooral ijzer )

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan