klein blijvende bodem bewoners


Janwillem Nieuwenhuis

Well-known member
Lid geworden
22 maart 2020
Berichten
94
Leeftijd
24
weet iemand misschien welke soort meervallen lekker klein blijven en waar ook heel makkelijk voor te zorgen is alle tips zijn
welkom.
 
Corydoas soorten zijn er in meer dan 100 soorten (kun je op googlen)
 
oke bedankt maar die eten toch geen algen
 
oke bedankt maar die eten toch geen algen
Corydoras eten idd geen algen, maar houden wel je bodem goed schoon. Ik weet niet hoe groot je bak is, maar kijk bijv naar de Corydoras habrosus of Corydoras panda. Overigens moet je deze vissen wel bijvoeren, met speciaal voer. Dit kan je gewoon bij de LFS/dierenwinkel kopen.
 
mijn bak is 58 x 30 x 45 cm.
 
Lijken je de Corydoras habrosus dan leuk? Het zijn hele actieve, scharrelende visjes, en ze zijn heel vredelievend. Wat is je huidige visbestand?
 
Op dit moment enkele guppen een zwaard drager en wat neon s en dat was het wel
Want ik heb de bak net nieuw mijn oude bak was lek
 
klopt sorry ik was inderdaad naar meervallen opzoek was een vergissing
 
Algeneters zijn geen meervallen maar L-nummers, corydoras en consorten zijn meervallen, dus welke soort zoek je nu precies?
 
volgens mij is het een school visje of niet
 
Corydoras is een groepsvisje inderdaad, is tevens de enigste soort die in aanmerking komt voor jouw formaat aquarium, alle andere meervallen worden te groot
 
hoeveel mag ik er minimaal in hebben van die meervallen ik denk een stuk of 2
 
Laatst bewerkt:
heb ik al een keer eerder geprobeerd maar het ging telkens mis waarom ik weet het nog niet
 
2 is veel te weinig. Vooral bij de kleinere soorten is een goed aantal tien.
 
oke

bedankt voor de hulp
 
Voedsel tabletten of chips voor bodembewoners moet je niet vergeten. En regelmatig water verversen is ook belangrijk.
 
ja dat weet ik dat doe ik zeker ik ga er goed voor zorgen
 
Je bodem is trouwens wel afhankelijk van de soorten die je wilt; veel hebben in ieder geval een afgeronde en dus geen scherpe bodem nodig. Het liefst zelfs zand, de meeste vissen filteren dit door hun kieuwen en komen zo aan hun voeding.
 
Ik heb heel fijn grind op de bodem
 
nee het heel fijn afgewerkt grind dus het moet wel kunnen
 
Vissen zijn overigens geen wondermiddel. Ik heb het idee dat je enkel en alleen dergelijke vissen wilt om alg te eten/bak schoon te houden, maar kan het mis hebben? Desalnietemin, als dat je beweegreden is, dan raad ik je deze vissen af. Je blijft zelf evenvaak schoonmaken.
 
het gaat mij gewoon om dat op de bodem ook beweging is.
heb in mijn vorige bak een algeneter gehad was wel leuk om te hebben deed ook zo nu en dan zijn
werk wel maar meeste van de tijd zat hij in zijn verstop plekje zijn schelp.
vandaar leek het me leuk om is wat anders te proberen.
 
Ik heb een beetje rond gekeken op internet en ik vond dat de corydoras aeneus ook wel heel grappig was ik denk daar voor ga.
 
dat vindt ik juist wel leuk om wat kleinere visjes te hebben op de bodem te hebben.
 
klein maar fijn zeggen ze toch altijd.
en ik ben dol op klein spul dan ik ik werk bijna dagelijks met klein spul dus ik weet wel hoe ik het moet aanpakken :)
komt goed ik krijg steeds meer lol in de hobby.
 
klein maar fijn zeggen ze toch altijd.
en ik ben dol op klein spul dan ik ik werk bijna dagelijks met klein spul dus ik weet wel hoe ik het moet aanpakken :)
komt goed ik krijg steeds meer lol in de hobby.
Hoi Jan Willem, de Corydoras aeneus zijn idd erg leuk, maar ze zijn iets te groot voor je bak. De Corydoras panda en de habrosus zijn wat kleiner, en daarom wat geschikter voor je aquarium. Daarom kun je er wat makkelijker een grote groep van nemen, en dan vertonen ze ook het meest natuurlijke en leukste gedrag.
 
oke bedankt voor de tip dat vindt ik ook heel belangrijk dat de vis zich zo goed mogelijk thuis voelt
:) :)
 
Maar niet klein genoeg voor een 60cm als je het mij vraagt... Kun je bete rnaar de panda of habrosus kijken

edit; zie dat iemand me voor was :oops:
Hahaha dat heb ik ook wel eens hoor, dan schrijf je een bericht van 2 minuten, en als je hem post zie je dat iemand hetzelfde al heeft gezegd :sorry:
 
Hahaha dat heb ik ook wel eens hoor, dan schrijf je een bericht van 2 minuten, en als je hem post zie je dat iemand hetzelfde al heeft gezegd :sorry:
Precies dat... Klik vaak de nieuwe meldingen allemaal in een apart tabblad, dan kan het wel eens zijn dat er al meer berichten zijn in de tussentijd als ik bij het topic aankom :DD :DD Ach, beter te vaak dan niet toch :pp
 

Terug
Bovenaan