klein blijvende bodem bewoners


maakt niks maak geen probleem van wadeer het heel erg dat jullie mij helpen thx :)(y)
 
Ik dacht ook er ook aan om er 2 Albinos en 8 normale er in te doen of zijn albino geen goed idee.
lijkt me wel leuk want de kleur van het grind is ook vrij ligt zodat ze een soort van camouflage hebben.

Mijn algen eter was een gold longfin en die is ook niet oud geworden.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben hier in een bak van 60x30x30 9x corydoras habrosus. Erg leuke makkelijke, vreedzame en actieve vis.
Het formaat vinden wij voor een bak als deze beter passend dan een panda.

Bij ons zitten ze samen met 1 betta.
 
IMG_20200321_185212.jpg
IMG_20200321_185212.jpg


Dit mijn bak (deze foto is van 1 week terug dus kan nog een beetje romelig uit zien maar is nu wel beter ) en die algen eter had ik in mijn oude bak
en omdat ik die 2 de hand had gekocht weet niet wat de mee was gebeurd maar weet of dat er wat mee te maken had.
 
Bekijk bijlage 294274Bekijk bijlage 294274

Dit mijn bak (deze foto is van 1 week terug dus kan nog een beetje romelig uit zien maar is nu wel beter ) en die algen eter had ik in mijn oude bak
en omdat ik die 2 de hand had gekocht weet niet wat de mee was gebeurd maar weet of dat er wat mee te maken had.
Goed begin! Mag ik je een tip geven? De planten moeten eigenlijk uit het potje, zonder de plantenwol, in je bodem. Ook zie ik war vuil op de bodem, dat kan je met een slangetje zo weg hevelen.
 
maakt mijn niks uit als het maar leuk visjes zijn.
 
Wij hebben hier in een bak van 60x30x30 9x corydoras habrosus. Erg leuke makkelijke, vreedzame en actieve vis.
Het formaat vinden wij voor een bak als deze beter passend dan een panda.

Bij ons zitten ze samen met 1 betta.
Ik heb zo ook in een 48x28x48. Zelf houd ik ze bij de Bororas merah, en het zijn idd hele leuke visjes die altijd bezig zijn met hun eigen dingetje. Ik heb ook Neocaridina garnalen, en ze hebben echt nooit ruzie/irritaties :))
 
  • Leuk
Waarderingen: GCJ
Plantje zijn al uit het potje die foto is wat ouder
 
oke heb net even op internet gekeken en een paar filmpjes er van gezien en ben er nu verzot op die Habrosus een mooie aanwinst voor mijn bak.
ik kon toch het beste 10 van die visjes aan schaffen.
 
En ik probeer jullie zo vaak mogelijk te updaten over hoe er voor staat.

weet jullie misschien een goed webshop voor waar je vissen kunt halen.
 
En ik probeer jullie zo vaak mogelijk te updaten over hoe er voor staat.

weet jullie misschien een goed webshop voor waar je vissen kunt halen.
Fysieke winkel is vele malen beter, zeker omdat de meeste ook geen vissen verzenden (mag volgens mij ook niet in nederland, althans niet via de post) Sommige doen het met eigen koeriers, maar dat is zonde van de kosten voor een paar vissen. Gewoon in de buurt eens kijken bij de LFS (local fish store), ook wel dierenwinkel, wat ze daar hebben zwemmen. Grote kans dat als ze het niet hebben, het wel te bestellen is
 
Iderdaad is dat wel beter. Maar waar ik woon zit maar 1 speciaal zaak. goede kwaliteit hoor geen probleem heb tot zover al mijn vis
spul daar vandaan 1 na deel is hun vis collectie is nogal eentonig ze impoteren amper leuke visjes meestal standaard kleuren. en omdat ik nog vrij nieuw ben met de hobby
en ik afhankelijk ben van ouders of opa en oma met vervoer
 
En ik een keer wil proberen om visjes online te bestelen hoe dat gaat
 
Ik heb net mijn LFS gemaild of ik via hun visjes kan bestellen
 
Anders kan je proberen bij aquariumvissenwinkel.nl of koicompagnie.nl. Zij bezorgen, en de bezorgkosten zijn 10€. Het minimale orderbedrag is vgm 25€. Dus je moet altijd voor 25€ aan vissen bestellen.
 
Ik heb even contact gehad met mijn LFS hun zeiden dat ik ook gerust via hun kon bestellen dus probleem opgelost

maar bedankt voor die de tip hou ik hou het in mijn achter hoofd
 
Ik heb even contact gehad met mijn LFS hun zeiden dat ik ook gerust via hun kon bestellen dus probleem opgelost

maar bedankt voor die de tip hou ik hou het in mijn achter hoofd
Hoi, mag ik misschien vragen hoe je LFS heet? :)
 
Aquadeco in Rijssen en als je denkt waar ligt Rijssen in het prachtige Twente en als je denkt waar ligt Twente dat ligt in het mooie Overijssel :D :LOL::DD
 
Mag ik dan vragen waar je woont? Want dat is niet gek ver bij mij vandaan dan vermoed ik :DD
 
En trouwens de tante van mijn vader woont ook in Hellendoorn
 
Mooi dat de Cory's dinsdag komen! Ik garandeer je dat je er veel plezier van zal hebben. Het zijn echt hele leuke visjes.
 
Corydoras pygmaeus is een super mooi klein (2,5cm) visje die in een groepje gehouden moet worden. Ik heb er in het verleden 4 gekocht waarna het er redelijk snel een stuk of 25 waren wat echt een super leuk gezicht is in een aquarium.
 
ja ik heb ze nooit eerder gehad maar ze lijken mij ook leuk
 
Pygmaeus is idd ook leuk, maar die gedragen zich wat minder als Corydoras en zwemmen ook nog wel eens door de middenlaag.
 
Enige nadeel, vind ik, is dat ze niet echt een bodembewonende corydoras zijn en toch veelal hoger zwemmen dan de bodem
 

Terug
Bovenaan