Wat is er nieuw

Klein gekrioel onder de loep

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miata
  • Startdatum Startdatum
M

Miata

Guest
Wij hebben een nanobakje (30 liter) draaien met o.a. een aantal Corry's en Neocardina garnaaltjes (blauw). De waterwaardes zijn al enige tijd netjes stabiel en de beestjes doen het goed.

Nu ontdekten we nog andere, minuscule, witte wezentjes, welke door de bak heen schieten.

Na wat rondzoeken op internet, hebben we het vermoeden, waar we mee te maken hebben, maar we wilden het nog even bij jullie dubbelchecken!

Als we het goed hebben, zijn dit cyclops/eenoogkreeftjes en zijn ze niet schadelijk, en zelfs prima voer voor de vissen.

14Maart2016

Ja, kunnen geen kwaad. hoor.

Yup, prima visvoer!

30 liter is dan wel weer te klein voor visjes, ik ken geen cory's die het daar goed in doen... Enkele soorten kunnen (net) in 60liter...

Die beestjes zullen wel snel opgegeten worden, hoor!

Ik ben het eens met Saskia, de cory's zijn niet 100% gelukkig, hoor.

Ze zouden dubbel zo groot moeten zitten.

Welke soort corydoras is het? Een pymaeus zit ook te klein, maar dat is nog enigzins goed te praten voor een kortere tijd. Aeneus wordt echt veel te groot bijvoorbeeld.

Wel goeie foto trouwens :thumbs: Cyclops zijn maar mini dingen, maar deze staat toch heel duidelijk op :foto:

Ik heb ze ook een tijdje in de bak gehad. Ik had de hoop dat mijn microrasbora ze op zou eten.
Sinds vanmiddag he ik 6 corydoras julii toegevoegd en binnen 2 uur waren ze weg.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan