Wat is er nieuw

Klein scheurtje aquarium, iemand?

• Onderwerp starter Onderwerp starter vvou1
  • Startdatum Startdatum
V

vvou1

Guest
Hallo allemaal, ik heb een nieuwe bak gekocht van 150x60x75. Tijdens het vervoeren is er een klein barstje/scheurtje ontstaan in het glas van de achterwand.

Hier heb ik er een foto van:

IIRJFsQah80f96UUyZBtWv-jQ_fxvV4B.jpeg

Iemand een idee om dit op te lossen? Het is op de achterwand, kan er een glasplaatje overheen gekit worden? Heeft iemand hier ervaring mee ?

Mvg Wouter

Heb de bak 2de hands gekocht, dus helaas geen garantie. En in wat voor opzicht zou je denken aan maken? nieuwe ruit of iets erop?

Ik zou eerst proberen om er glazen plaatjes in te kitten, moest dat nog maar zus of zo zijn, dan een hele nieuwe ruit erin.

Probeer het eens via je inboedelverzekering, of de aansprakelijkheidsverzekering van iemand anders. Zo kun je je kosten vergoed krijgen. Mogelijk wil de verzekering je schade afkopen en kun je met dat bedrag een andere tweedehandsbak kopen.

Ik zou er een nieuwe ruit inzetten. Je wilt niet het risico lopen dat de boel klapt.... (dan dekt je inboedelverzekering de schade niet, als ze er achter komen dat er een breukje in de ruit zat).

Als je de bak net hebt gekocht zou ik proberen om te zeggen dat het scheurtje er in zat bij thuiskomst.
Zoiets controleer je toch niet altijd in de winkel omdat er doorgaans een doos om toe zit.
Via de verzekering maak je weinig kans omdat alleen schade door spontane glasbreuk wordt vergoed op een gemiddelde inboedelpolis en de bak zelf valt daar niet onder.
Ook zou ik niet een ander er zogenaamd de schuld van geven en het op de aansprakelijkheidspolis gooien.
Maar ja, ik ben een ex assurantieman dus ben niet zo n voorstander van fraude bij verzekeringen.

Maar op de inboedel vergoed men soms wel de gevolgschade maar niet de schade aan de bak zelf in de regel.
Nu zijn niet alle maatschappijen gelijk natuurlijk dus dat kun je in de voorwaarden wel terug vinden.

jessicapilon zei:
Als je de bak net hebt gekocht zou ik proberen om te zeggen dat het scheurtje er in zat bij thuiskomst.
Zoiets controleer je toch niet altijd in de winkel omdat er doorgaans een doos om toe zit.
Via de verzekering maak je weinig kans omdat alleen schade door spontane glasbreuk wordt vergoed op een gemiddelde inboedelpolis en de bak zelf valt daar niet onder.
Ook zou ik niet een ander er zogenaamd de schuld van geven en het op de aansprakelijkheidspolis gooien.
Maar ja, ik ben een ex assurantieman dus ben niet zo n voorstander van fraude bij verzekeringen.

Maar op de inboedel vergoed men soms wel de gevolgschade maar niet de schade aan de bak zelf in de regel.
Nu zijn niet alle maatschappijen gelijk natuurlijk dus dat kun je in de voorwaarden wel terug vinden.

TS geeft aan dat de bak tweedehands is gekocht 😉

Is een klein stukje niet te verlijmen zo dat het enigsinds weer zijn kracht terug krijgt? De naden zitten ook met lijm(kit) vast toch? Iemand ervaring mee?

Over de verzekering: ik krijg ook mijn aquarium en spullen daar in(vis planten etc.) vergoed bovenop de gevolgschade. Zolang ik de schade maar Thuis maak. Dus stoot je dat hoekje kapot in huis dan is het vergoed. Is het buiten(ook voor het huis) dan niet!

Succes!

Kit buiten een stuk van 20x 20. cm.
En binnen in de hoek de hoek uitsnijden. scheurtje gaat achter de lijst door omlaag.
Dan het kleine ruitje in de kitnaad drukken,en afkitten.
Doe daar 15 x15 cm .

Niet mooi,dan nieuwe ruit in kitten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan