Wat is er nieuw

klein visje in de dierenwinkel

• Onderwerp starter Onderwerp starter blupjes
  • Startdatum Startdatum
B

blupjes

Guest
in de dierenwinkel heb ik een groepje leuke visjes gezien maar de naam van de soort stond er niet bij. ik vroeg me af of jullie misschien weten om wat voor visje dit gaat zodat ik een beetje informatie op kan zoeken. ik heb geen foto maar kan het wel een beetje omschrijven. de visjes zijn erg klein (ca. 1 cm), hebben een beetje de bouw van een karper(kort en 'rond'), het lijfje is groen/blauw gekleurd en de borstvinnen(en misschien de staart, weet ik niet zeker) zijn rood. Heeft een van jullie misschien een idee wat voor visje dit is? En of de visjes die ik heb gezien jongen zijn of dat ze nog groter worden?
Alvast bedankt!

Regenboogvis?

geen idee, wat is de latijnse naam van de regenboogvis?
want als ik daar op zoek krijg ik dit soort plaatjes:

379146blupjes_0_82_vis.jpg

Hemelse pareldanio / galaxy rasbora.

Nope, die is het niet, maar bedankt voor het meedenken!
het visje wat ik heb gezien is korter. Geen stippen of vlekjes op het lijfje, gewoon effen donkerblauwgroen.
Vinnetjes zijn ook gewoon rood zonder streepjes o.i.d.

Groene sumatraan ?

Ja, dat is 'm! heel erg bedankt 🙂
Worden die net zo groot als een gewone sumatraan?

Yep, grote bak, forse school.

ach, jammer zeg. ik heb slechts een 40 liter bakje dus dan zijn deze visjes geen optie.

Nee sorry, maar dat zijn er zijn er zo en zo niet zoveel.

Tja, veertig liter is wel h��l weinig .....

Maar, misschien een schooltje Boraras brigittae of B. maculatus?
En daarbij dan een groepje garnaaltjes?

Met een paar leuke plantjes erbij, kan dat je toch wel een heel aardige bak opleveren!

voor 40l blijft er weinig over...
microrasbora kubotai?

Ik ben sowieso niet van plan om veel visjes er in te stoppen. Ik denk dat ik een groepje van 5 kleine visjes neem, en dat het daar bij blijft. Oh, en de garnalen inderdaad, daar heb ik nu een stuk of 10 van + babytjes. Microrasbora kubotai lijkt me een heel leuk visje, vind ze erg mooi zo met dat groen. 🙂

Microrasbora kubotai doet het toch beter in een grotere bak. Ik heb ze in een 80cm bak gezien en dat mooie pronken van de mannen heb ik ze nooit in kleinere bakjes zien doen.

M.kubotai zijn ook hele actieve scholenvisjes, zwemmen graag en eigenlijk kunnen ze maar amper stil zitten. Het beste lijkt mij ook een bak van minimaal zo'n 80 cm lengte.
Boraras maculatus of B.brigittae zijn veel rustiger, maar doen het volgens mij ook beter in een ruimer bakje.

Balen zeg, nu weet ik het ook niet meer hoor. Ik vind zelf de maculatus en brigittae lang niet zo leuk als de micro kubotai. Ik heb gelukkig zee�n tijd om te beslissen wat voor visjes er in komen. Ik wil het aquarium helemaal klaar hebben qua planten en dan pas visjes erin.

Wat zijn de afmetingen van het bakje? Maakt qua zwemruimte (hoe lang de baantjes zijn die kunnen worden getrokken) toch wel uit op welke manier je aan die 40 liter komt.

~ Ivo

Ik heb op internet gezocht om de afmetingen, maar ik krijg 2 verschillende antwoorden:
37*37*37 of 32*32*39
ik kan zo wel even simpelweg meten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan