Wat is er nieuw

Kleine,goedkope buitenfilter gezocht

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
M

mss

Guest
Beste,

Op net zitten rondkijken en kom er niet echt uit. Zijn er buitenfilters voor 60l aquariums te koop die onder de 40� zitten?. Of zal ik het dan toch tweedehands moeten zoeken?

Momenteel een binnen filter die zijn werk doet enkel werkt ik liever met een buitenfilter, een vraag heb ik nog dit aquarium komt vrij veel blad in zou ik dan een iets grotere filter aan moeten schaffen of maakt dit niks uit?.

Groet
Stijn

Je kunt ook nog op MP kijken voor bv de Eheim 2211 of de 2213.

Inderdaad.. Eheim 2213 is ideaal voor dit formaat aquarium, en zijn oerdegelijk.
Zijn er op MP zat te vinden, 1 voorbeeld.. http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/vissen-aquaria-en-toebehoren/m826399174-extern-eheim-2213-filter-aquarium.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Met dubbele kranen, perfect dus..
Wel moet je nog filtermedium erbij aanschaffen.

Edit: De 2213 is nieuw niet onder de 40 Euro maar toch prima geprijst.. http://www.aquaplantsonline.nl/p/3642:c:33_177/filtertechnieken/eheim/eheim-classic-250-plus-2213-buitenfilter/

@john dat is inderdaad een goed idee.wat is je mening over over capaciteit..aquarium krijgt enorm veel blad en hout wat natuurlijk extra vuil afgeeft. Vandaar dat ik dacht een iets grotere buiten filter te kopen.

Zijn er filters die zowel filteren als verwarmen zodat ik geeft element direct in aquarium hoef te leggen of zijn dit soort filter extreem duur.

Ik vind wel dat die hydors redelijk veel stroom verbruiken, in ieder geval meer dan bijvoorbeeld eheims.
Uiteindelijk zullen deze op lange termijn dus duurder uitvallen.

Dat zal misschien ook wel met de lagere prijs te maken hebben denk ik.
Ik zou zelf liever wat meer betalen voor een Eheim of deze via MP kopen.
Maar goed ik kan niet in de knip van de TS kijken natuurlijk en deze zal zelf een keuze moeten maken.

De knip is niet laag hoor, maar wilde eens kijken of ik een aquarium low budget kon houden..

Net geboden op 1 d��r woon ik zelf hopelijk accepteerdt hij het dan heb ik volgende week een eheim 2213..

Nu nog een lamp

Zelf sinds kort de Hydor Prime 10 draaien.
Eerste ervaring met extern filter en ben tevreden.
Hij is stil, veel stiller dan gehoopt.

Wbt stroomgebruik, klopt dat hij iets meer verbruikt.
Nog geen �10 op jaarbasis, dat was voor mij verwaarloosbaar.

Dus goedkoop, stil en werkt goed.
Maar goed, up to you.

@peter was nog niet bekend met deze filter kun je daar ook turf in kwijt? Zat wel aan de Eden 511 met ingebouwde verwarmer te denken zo cre�er ik meer ruimte in het aquarium? Zijn die goedkoper te vinden dan voor de aangegeven 79�

@tjeerds zal eens de hydor bekijken.me toch voor genomen om een nieuwe niet tweede handje aanteschaffen.

Wij hebben er eentje staan (wel nog ongebruik, maar soit).

Even zoeken en je vindt ze wel goedkoper. De eerste de beste verkooplink die ik vond via google: http://www.limburgkoi.nl/component/virt ... l?Itemid=0

Eden 511 heeft drie vakken:
z-ZiTor6BZwyNMGAGpV_O3Zi55UONcIt.jpeg

Ik zou het als volgt doen:
- links de pijpjes
- in het midden die spons
- rechts de turf.
Kun je de verwarming wel niet kwijt in het filter, die moet dan maar in de bak.

~ Ivo

Ivo, ik dacht dat de thermo ge�ntrigeerd zat in een van de kamers. Zat zelf te denken in 1 pijpjes/spons en kamer 2 turf gezien ik toch echt verwarmingselement in filter kwijt wil.

Dat is niet helemaal zo. Je kunt de verwarming er inderdaad in integreren, maar het hoeft niet en is zeker niet standaard. Moet dan volgens mij wel een specifieke verwarming hebben.

Kijk eens in de manual hoe dat werkt met de verwarming: http://www.edensrl.com/upload/prodotti/ ... 0rev00.pdf

Met jouw idee zou je slechts ��n vakje hebben als echt filtratie, want het tweede vakje met turf en het derde met de verwarming. Zou opzich moeten kunnen, maar 100% durf ik dat niet te zeggen.

Zal eens de manual bekijken. Wilde de turf in een panty doen en dan in de filter vandaar dacht ik dat je de thermo er nog wel bij kon plaatsen.

Klopt ergens verlies ik 1 kamer maar denk niet dat ik op filter capaciteit zou verliezen of denk jij wel Ivo?

Ben voor de kleine Eden gegaan, en besloten verwarmingsbuis element gewoon goed te verbergen. Kleine 28 led lamp bestelt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan