Wat is er nieuw

Kleine kast groot aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter MichelleWimpy
  • Startdatum Startdatum
M

MichelleWimpy

Guest
Hallo even een vraagje. Ik heb een juwel kast van 61cm bij 31 cm en een juwel aquarium van 101 bij 41cm. Als ik een plaat op de kast zou maken die even groot is als het aquarium, kan deze daar dan op komen te staan?

Groetjes Michelle

Je hebt diverse onderkasten van Juwel. Die ik ken heeft een smal middenstuk en dat zou weleens niet zo stabiel kunnen zijn met een meterbak. Ook is het de vraag of hij bestand is tegen het gewicht want een bak van een meter is zo n 3x zo zwaar.

Zou het niet aandurven.
Met dat gewicht, doe je de deur open, waait hij om.

Wat je kunt doen, is een grotere achterwand maken.
En weerszijde een schotje tegen de zijkant en een strook daar tegen aan.[-----]kast.[------]
Dan daar het blad op.

Hoe groter de onderkast hoe beter, de regel is dat normaal gezien de kast minstens even breed moet zijn als het aquarium is.
Anders krijg je de kans op onstabiliteit.

Bertus zei:
Zou het niet aandurven.
Met dat gewicht, doe je de deur open, waait hij om.

Wat je kunt doen, is een grotere achterwand maken.
En weerszijde een schotje tegen de zijkant en een strook daar tegen aan.[-----]kast.[------]
Dan daar het blad op.

Hoi bertus, ik ben niet heel technisch ingesteld haha, hoe bedoel je dit precies?

Achterwand van 1m . tegen de achterkant van de kast. weerszijde 20 cm houden.

Dan kan je 2 x en hoek maken. die je aan de achterwand schroeft. Als Hoogte van de kast.
Heb je 2 open vakken, van voren af gezien.

daar het blad op laten rusten.

Bertus zei:
Achterwand van 1m . tegen de achterkant van de kast. weerszijde 20 cm houden.

Dan kan je 2 x en hoek maken. die je aan de achterwand schroeft. Als Hoogte van de kast.
Heb je 2 open vakken, van voren af gezien.

daar het blad op laten rusten.

Dankjewel, ik ga kijken of dat gaat lukken!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan