Wat is er nieuw

Kleine verassing

Freakert

Well-known member
Lid geworden
7 december 2022
Leeftijd
39
Hoi,

Ik zie net wat zwemmen in een aquarium waar maar 2 algeneters en wat garnalen in zwemmen. Terwijl ik dit typ komt een 2e tevoorschijn.
Herkent iemand dit visje?

Het kunnen naar mijn idee maar 2 soorten zijn, odessabarbeeltje of mini otocinclus vitattis, maar heb zelf beide nog nooit op zon formaat gezien.

20250307_194515.jpg

20250307_194514.jpg

*gaat snel ruiten poetsen in de hoop dat het niet opvalt

Zou dan gaan voor de barbeel.

Nummer 2 is net wat groter en heeft wat kleur bij de staart, lijkt alleen op de vlek zoals beide soorten hebben🤣

20250307_200112.jpg

(Op het anubias blad)

Als het een barbeel is zit ie in de verkeerde bak en zijn ze vanmiddag met de plant meegekomen, spannend🤣
Hopelijk zijn er dan geen verloren gegaan met plant snoeien...

Zou heel goed een barbeeltje kunnen zijn. Wel bijzonder als visjes meekomen met planten, kan het ook zijn dat er eerder al eieren mee zijn gekomen met andere planten?

Als ze eerder meegekomen zijn zouden ze al 2 weken oud moeten zijn, zo oud vind ik ze er niet uit zien.

Het gekke is dat ik in de barbelenbak nog niks kleins zie rondzwemmen.
Vandeweek waren ze wel volop met de zijkanten over planten aan het zwemmen

Als mijn ogen mij niet bedriegen (dat willen ze nog weleens doen) zie ik een dooierzak bij het visje. Dat betekent dat ze pas net uit het ei zijn. Misschien als ei tussen de planten gezeten en in de nieuwe bak uitgekomen.
Barbelen zijn voor zover ik weet niet zo heel erg zorgzame ouders, dus ik kan me voorstellen dat de verhuizing hun redding is geweest en dat ze in de andere bak al aan hun eind gekomen zijn.

Altijd gaaf, nieuw leven in de bak. Teken dat je iets goed doet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan