Wat is er nieuw

Kleine visjes

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BettaFish96
  • Startdatum Startdatum
B

BettaFish96

Guest
In de avond zag ik 5 zwarte visjes tussen de plantjes en de dag erna nog 3 en nu nog 1 kleintje. Moet ik hem apart doen of ...??? ;(
 
Kan, maar waarin? In een bakje van 20x20x20 oid. kan wel. Dan koop je daarna een plastic bakje bij je LFS die groter is. Luchtpompje erbij en veel verversen. Ook een verwarming erbij.

Welke vissen zitten in je bak?
 
4 black mollys
Betta man
4 neon tetra's
 
Dus dan zijn het molly jongen 😉.

Wel een verwarming erbij en liefst ook een zuurstof pompje. Heb je een geschikte bak?
 
Nee heb maar 1 aquarium verder niks
 
De drukte van Molly's zal je Betta niet waarderen (nog afgezien van de verschillen qua waterwaardes).
 
Ik heb een poosje platy jonkies in een kweekbakkie in het aquarium gehouden. Tot ze groot genoeg waren dat ze niet meer bij de groten in de bek pasten.

Doe daar wel een plantje bij in, stukje cabomba of zo of drijfplantjes, net wat je hebt. Dan kan ie zich nog verstoppen. Want de andere vissen zien 'm dan zitten en willen 'm vangen.
Ik had er regelmatig een stuk of wat vissen omheen hangen, loerend op de kleintjes. En dan halen ze uit ook, alleen stoten ze dan tegen het bakkie.

Het vangen van die kleine visjes is niet zo moeilijk... vaak dan.
Ik haal dan de kap van de bak, kijk waar die kleintjes zitten (vaak aan de oppervlakte, ik heb daar drijfplantjes) en dan duw ik een transparant tomaten bekertje in het water zodat het water er vrij snel in stroomt. Dan kunnen ze geen kant op en stromen zo de beker in. Ik neem een transparante beker want dat valt minder op.
 
Zo'n plastic drijvend ding?
 
Nee, niet drijvend. Er zitten zuignappen bij om 'm vast te zetten aan het glas.

PLAATJE

Op dit plaatje zitten er volwassen guppen bij, maar je kunt het tussenschotje eruit halen zodat de jonkies het hele bakkie kunnen gebruiken.
 
Ja, dat is een ding dat hier bekend staat als drijvend 😉.

Super slecht voor jongen vissen en volwassenen. Water staat er zo goed als stil, voor de volwassen vissen kunnen ze niet eens om draaien in zo'n bakje --> stress.

Niet gebruiken dat spul.

http://www.aquaforum.nl/ubb/pdfs/drijve ... kbakje.pdf
 
Mijn bakje heeft gleufjes aan de zijkanten. Daar stroomt het water zo door.
Als je het water ververst in het bakje gaat dat ook prima. Ik heb er geen problemen mee gehad.

Maar los laten zwemmen in het aquarium kan natuurlijk ook. Er zijn er altijd wel wat die overleven.
 
Nou,volgens mij dansen ze daar nog wel de polka in.

En water stroomt er echt wel door ,hoor.
Noemen ze een Bevalbakje.
Superslecht???
IK gooi ze echt niet weg,hoor.
 
Kijk is naar me vissieeee

collage_2014-05-04_21_47_12.jpg

heb een hoek gemaakt in t water met muurtjes gemaakt van takjes. XD creatief he
 
Oeps mega foto
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan