Wat is er nieuw

Kleur co2 dropchecker, is dit lime groen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter sharonav
  • Startdatum Startdatum
S

sharonav

Guest
Na wat gedoe met het co2 systeem loopt het nu eindelijk goed, dus word het tijd voor het goed afstellen van aantal druppels.
Vandaag heeft die vanaf 10:00 80 bellen per minuut gegeven.

Nu geeft de dropchecker dus deze kleur aan, voor mijn gevoel was die vandaag eerst donkerder. Maar dat kan ik morgen natuurlijk pas weer checken 🙂

Is deze kleur goed of zit ik nu al in het gele gedeelte en dus teveel co2? Als ik goed zit qua kleur dan moet de co2 checker dus rond een uur of 12:00/13:00 deze kleur hebben en gedurende de dag dezelfde kleur blijven?

Ik moet wel zeggen dat de kleur heel anders kan lijken in het aquarium en daar buiten. Maar ik hoop dat de foto's duidelijk zijn.

20190216_204540.jpg
20190216_204446.jpg
20190216_204357.jpg

Moeilijk te zien.. Ik vind hem wat aan de gele kant. Als ik deze kleur heb zie ik mijn vissen reageren. (Edit: en dus inderdaad te geel zoals dirk hieronder zegt)

Beste is natuurlijk om je co2 zo constant mogelijk te hebben. Hierin moet je spelen met het aantal bellen en de tijd voordat de lampen aan gaan.

Oeh oke. Mijn vissen reageren niet, mijn garnalen zitten wel boven in, maar zijn wel druk aan het poetsen.

Hierbij nog 2 foto's.
Lijkt in het aquarium gewoon netjes groen.

20190216_210321.jpg
20190216_210234.jpg

Oke ga ik morgen doen!

Ik heb net weer even gecheckt, met een wit papiertje buiten het aquarium en in het aquarium met een pasje wat een deel wit is 🙂

Buiten het aquarium lichtgroen, in het aquarium lijkt die iets donkerder. Maar dat zal door het licht komen.

Heb mijn vriend het ook even laten beoordelen en die zei ook lime groen.

Dus de co2 hou ik op 80 bellen, mijn vissen zwemmen vrolijk rond en zijn niet aan het lucht happen of iets dergelijks. De garnalen zitten wel wat hoger als normaal, maar zijn gewoon lekker aan het poetsen. De 7 otocinclussen gaan ook niet naar boven voor lucht.

Ik zal morgen het nog eens goed checken rond een uur of 12. Dan is de co2 2uren aan. Hij zou dan in ieder geval echt goed groen moeten zijn.

Met flits , zonder flits en zonder wit erachter.
Vandaag wel waterwissel gedaan van 50%,

Limegroen???!

20190218_205413.jpg
20190218_205432.jpg
20190218_205404.jpg

Blijft lastig met foto s maar op de eerste foto is die netjes lichtgroen. Ik neem aan dat je dit wel enige tijd na de wissel hebt gedaan want anders kan de kleur nog weer flink veranderen.

Vanmiddag om 1330 klaar met de waterwissel. Foto is van 2100 uur!

De foto is gemaakt met flits, weet niet of dat uitmaakt??

Misschien dat een flits de kleur op de foto weer lichter maakt maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Zolang je vissen/garnalen zich normaal gedragen lijkt me het goed.
Gewoon in de gaten houden wat je vissen/garnalen doen en of de kleur hetzelfde blijft.
Eventueel kan je ook iets verlagen naar bijv. 60 of 70 bellen per minuut om te kijken wat dat met de kleur doet zodat je vergelijkingsmateriaal hebt.

Update : hij is nu deze kleur, iets lichter als eerst, had voor de zekerheid een extra checker erin gedaan.

De garnalen en vissen gedragen zich harstikke normaal, geen luchthappers of garnalen boven in. Voor mijn gevoel zijn ze zelfs wat actiever, misschien door de andere indeling.

Planten beginnen ook lekker te groeien, kan maandag wel snoeien🙂

20190223_205202.jpg
20190223_205053.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan