Wat is er nieuw

kleur nachtlicht

  • Onderwerp starter Onderwerp starter deimos
  • Startdatum Startdatum
D

deimos

Guest
Omdat ik mijn tl maar voor 8 uur per dag aan heb wil ik wat nachtlicht plaatsen. De rest van de dag is het een donkere kist, niet echt gezellig dus.
Ik heb een ledstrip 2700k 1.8watt liggen. Zal dus niets voor de groei van de planten betekenen.

Maakt het uit welke kleur nachtlicht je gebruikt ten opzichte van algengroei?
Ik overweeg wit, groen of blauw.

Gr.
 
Wit licht, hoe zwak ook zou ik nirt doen. Dit zorgde bij mij voor algen. Had altijd blauwe verlichting, tot deze stuk ging. Tijdelijk witte led strip, welke vrij zwak was, opgehangen en na nirt al te lange tijd had ik algdn op mijn achterwand. (Had de witte opgehangen om toch licht te hebben savonds). Nu nog steeds blauwe verlichting welke de hele avond brand. De vissen hebben hier, voor zkver ik kan zien, geen last van. Ook heb ik geen last van algengroei door de verlichting. Groen heb ik geen ervaring mee, maar ik denk niet dat dit fijn kijkt. Bij mij staan mijn aquaria op mijn slaapkamer en heb geen last van hetblauwe licht. Denk wel dat dit met groen licht gaat gebeuren. Rood licht heb ik ook tijdelijk geprobeerd dmv en aantal fietslamljes, maar ook dit vond ik niet fijn. Wou even kijken hoe het eruit zou zien voordat ik de strips ging bestellen
 
Ok. Had eigenlijk niet verwacht dat zo weinig wit licht toch voor alg zorgt.
Dan toch kiezen tussen groen of blauw.
 
Hier totaal niet de indruk dat de nachtverlichting zorgt voor noemenswaardig veel (extra) alg.

~ Ivo
 
Ok. Anders gewoon eens aankijken wat wit doet.

Ik geloof dat ik dat toch het mooist vind.
Tnx.
 
En als het toch alg geeft na de installatie ervan, kun je altijd eens bekijken wat het verkorten van je belichtingsduur met de normale lampen doet. Probleem opgelost: aanwijzing dat je kennelijk al tegen je limiet aanzat qua licht. Probleem niet opgelost: aanwijzing dat het LED-licht toch iets doet. (ik zeg expres 'aanwijzing', want het is nooit zo simpel als 1+1 ;-))

~ Ivo
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan