Wat is er nieuw

Kleur rode fantoomzalm

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sasssmell
  • Startdatum Startdatum
S

Sasssmell

Guest
Hallo Allemaal,

Heb tijd geleden rode fantoomzalmen gekocht, vrij jong en kleurloos nog. Zag laatst bij een andere aquariumzaak een paar die aanzienlijk meer kleur hebben. Krijgen de mijne ook een donkerrode gloed? Is er bepaald voedsel toevallig dat kleuren versterkt zoals rode muggenlarven? of heeft dat geen effect

bedankt!
 
Heb je wel de �chte rode fantoomzalm (Deu: Rote Phantomsalmler; EN: red phantom tetra), oftewel de Hyphessobrycon sweglesi gekocht en vergelijk je wel met foto's van de �chte.
Er is nogal wat verwarring rondom de correcte naamgeving van diverse gelijkende soorten namelijk.
 
Voor roodkleuring kan ook het volgende diepvriesvoer helpen:
- Daphnia 'intensive red'
- Cyclops 'intensive red'
 
Zover ik weet is dat wel degene die ik gekocht heb. Ik heb hem bij een aquariumspeciaalzaak gehaald, dus hoop wel op hun expertise! Ik zal die andere diepvriesvoer dingen eens bekijken, fijn dat er iets is dat helpt!
 
Als je even een foto wilt plaatsen van de vis zal dat mogelijk veel verduidelijken.
 
De ene stam is veel roder dan de andere stam dit zie je ook bij bv de Hyphessobrycon amandae. En in een bak met donkere achterwand en bodem en drijfplanten komen ze beter uit. In een fel verlichte bak zonder drijfplanten en een lichte bodem, met geen of een hele lichte achterwand tonen ze sowieso heel erg bleek.
 
Heb die visjes hier ook rondzwemmen. Kwamen bij mij uit de winkel ook z�������r bleek over waardoor ik zelf ook twijfelde of het wel echt over de Rode fantoomzalm ging.
In ieder geval, ze zullen hun mooie rode kleur + gedrag enkel tonen wanneer ze zich echt op hun gemak voelen. Dus , hebben ze voldoende schuilplaatsen + zwemruimte + heb je wat drijfplantjes.. want ze voelen zich beter in het donker.
Temperatuur goed? Meestal worden ze te warm gehouden waardoor ze zich ook niet goed in hun vel voelen.. & meerdere malen per dag kleine hvh voeren vinden ze fijner dan 1 of 2 x per dag.
Heb zelf al deze dingen aangepast en de visjes kleurden met de week mooier.
Pas op met het diepvriesvoer + rode muggenlarve... t�veel geeft dan ook weer problemen aangezien er toch wel wat stoffen inzitten die ze bij grote hvh niet goed verteren.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan