Wat is er nieuw

Kleur van (lava?) steen aanpassen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mark.K
  • Startdatum Startdatum
M

Mark.K

Guest
Hey allemaal,

Ik weet niet of ik het op de juiste plek post, zoniet, dan hoor ik het graag 🙄

Ik heb nog wat stukken steen liggen (Zie foto), die nu eigenlijk niet in de bak passen als het om de kleur van de stenen gaat.
Omdat ik de stenen opzich wel mooi vind, zou ik het leuk vinden om deze een andere kleur te maken. 😛 de kleur rood/bruin bijvoorbeeld zou prima in de bak passen.

Echter vraag ik me af:

1. Kan dit uberhaupt wel? zo ja, wat voor materiaal heb ik daarvoor nodig.
2. Is deze steen (Zie foto's) wel geschikt?
3. Zijn er misschien artikelen of stappenplannen over dit onderwerp? Ik heb zelf niet echt iets kunnen vinden 😳

Het gaat om de volgende soort stenen:

znkln8jBAy-DoEI9U2wT6lEU0SGnaTrU.jpeg


znkln8jBAy-DoEI9U2wT6lEU0SGnaTrU.jpeg


znkln8jBAy-DoEI9U2wT6lEU0SGnaTrU.jpeg


Alvast super bedankt!

Gr. Mark
 
Wat voor bak heb je? Bij Malawi's kan dit soort stenen wel. Maar in het gemiddelde tropisch aquarium niet. Het bestaat uit kalk en kalk lost langzaam op in je water met als gevolg dat je water harder wordt.

Het is trouwens ook geen lavasteen.
 
Echte lavasteen is rood/bruin. Voor een paar euro te koop.
 
Bij het tuincentrum vergeet Aad nog te zeggen. Ik weet een dierenzaak (Aad: geen Ivan) die lavasteen verkoopt voor 7 euro per kilo. In het plaatselijke tuincentrum betaal je 40 cent per kilo.

Naar mijn ervaring gaat er veel vuil in Lavasteen inzitten en kunnen vissen zich eraan beschadigen. In de Rotstuin zijn ze heel geschikt. Planten wortelen er gemakkelijk in en het houdt goed vocht vast. Maar dat terzijde. 😉
 
Oke, dan heb ik dus nu een bergje lavasteen in m'n aquarium. Vandaag de keuze voor de kleur rood/bruin.

Het gaat om een Cichliden bak. En de stenen op de foto's, zijn niet te vinden in de juiste kleur. Vandaar de vraag. Of heeft iemand een adresje in zuid-holland waar deze wel in de juiste kleur te vinden zijn?

Gr. Mark
 
Nee,dit zijn gatenstenen.

Google eens op lavasteen kopen.

Of op Marktplaats, zie ik ook veel adressen,ook gratis, en ophalen.


http://link.marktplaats.nl/m912982205


0651020515
 Leusden, Utrecht
gratis ophalen.
 
Botia zei:
Bij het tuincentrum vergeet Aad nog te zeggen. Ik weet een dierenzaak (Aad: geen Ivan) die lavasteen verkoopt voor 7 euro per kilo. In het plaatselijke tuincentrum betaal je 40 cent per kilo.

Naar mijn ervaring gaat er veel vuil in Lavasteen inzitten en kunnen vissen zich eraan beschadigen. In de Rotstuin zijn ze heel geschikt. Planten wortelen er gemakkelijk in en het houdt goed vocht vast. Maar dat terzijde. 😉

7 KILO??? Dat is wel heel veel...🙂
 
Nee, goed lezen. 7 euro per kilo.
 
Die gatenstenen zijn inderdaad klak, die zijn redelijk in ...kalkkleur... 😛

Lavasteen is voor een cichlidenbak minder geschikt, veel te scherp.

Ik heb zelf rood/gelige stenen in mijn malawi bak, 2 verschillende soorten uit het tuincentrum maar vraag me niet welke 🙄

Als je algengroei wilt/krijgt dan worden je stenen vanzelf roodbruin danwel mosgroen. Ook een optie...

Ik zou ze niet gaan verven in ieder geval. Alhoewel je weleens zelfgemaakte achterwanden zit die wel gekleurd zijn.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan