Wat is er nieuw

Kleur zelfbouw achterwand

• Onderwerp starter Onderwerp starter RRJ
  • Startdatum Startdatum
R

RRJ

Guest
Hoi,

Ik ben bezig met het maken van een achterwand. De bedoeling is dat het een zandwand. word En nu twijfel ik over de kleur van het wandje ik wilde gaan voor dezelfde kleur als mijn bodem wordt (mahony bruin aquariumzand). Zou het geheel dan te donker worden en zou dus kleur verschil tussen de wand en de bodem beter zijn.

Alles suggesties zijn welkom 😀

Groeten Richard,

Hoe donkerder jij je bak maakt, des te meer licht moet jij aanbrengen ,om het goed voor de planten te maken.
Zou de achterwand geel zandkleurig maken, zie jij je vissen ook nog eens.

Dat is waar. En niet onbelangrijk dat ik nog eens wat zal zien ja uiteindelijk wel de bedoeling. Denk dat ik mahony zand in wand maar moet schrappen. Bedankt Bertus

Groot gelijk. hoor.

In mijn ogen si het vooral een kwestie van smaak. Wta vindt je zelf het mooiste ? Het voordeel van donker gekleurde achtergrond is dta het geheel optisch dan veel dieper oogt. Hou maar een seen stuk zwart karton anchter een gevuld aqua en dan een wit.

en bij donkerdere achterwand, worden je vissen fellere kleuren, zelfde geld trouwens voor het zand 😉

MauriceM zei:
In mijn ogen si het vooral een kwestie van smaak. Wta vindt je zelf het mooiste ? Het voordeel van donker gekleurde achtergrond is dta het geheel optisch dan veel dieper oogt. Hou maar een seen stuk zwart karton anchter een gevuld aqua en dan een wit.

ZooZa zei:
en bij donkerdere achterwand, worden je vissen fellere kleuren, zelfde geld trouwens voor het zand 😉

Met beide eens,
ik zou voor donker kiezen, maar men heeft het ook al aangegeven, het heeft soms met smaak te maken en over smaken valt nu eenmaal niet te twisten 😉

Iedereen bedankt voor het advies zal nog wat dubben resultaat gaat volgen 😀

959716rrj_0_85_camer.jpg

Toch wat naar donkere kant geworden denk dat ik klaar ben voor epoxy

Hoi,

Na een laagje epoxy glimt mijn wandje nu als een spiegel (als ik nog genoeg haar had kon ik ze erin kammen). Wordt dit effect minder als straks het aquarium gevuld is met water? Of omet ik in de laatste laag iets toevoegen waardoor dit effect minder wordt.

Zie hier.
531672rrj_0_85_camer.jpg

Bling bling

Groeten Richard

Deze wordt normaal dof onder water, tenminste als hij correct is aangebracht(wat ik bij jou wel geloof 😉 )

Wil je zekerheid dan kan je doen zoals ik heb gedaan met mijn eigen wand, in de laatste laag epoxy kan je dan bodemsubstraat gooien/inwrijven, wel genoeg zand/grind aanbrengen zodat je geen kale plekken krijgt,
voordeel hiervan is dat je het uitzicht krijgt van en oevergedeelte dat mooi overgaat in de bodem.

Ik heb de mengverhouding zoals bepaald door de leverancier aangehouden 2:1 er kan een paar gram inzitten maar dat is het dan wel.

Mijn intentie was om in de laatste laag zand in te strooien, maar op mijn testpolaatje pakte een dikke laag zand wel erg donker uit. De bedoeling is nu om er lichtjes wat zand in te strooien of al dit niet werken?

Even uitetsen wat ik doe is als de epoxy bijna droog is zand erop strooien ,dunnetjes, en dan het restant er met een stevige borstel (afwasborstel zo veel mogelijk af te borstelen. Je kunt ook turfstrooisel gebruiken eventueel (als je zuur water visjes wil)

Ik zou gewoon even wat teststukjes maken en es uitproberen wat je het mooiste vindt.

Ok zal een wat gaan proberen met een borstel bedankt voor de tip.

Nogmaals bedankt Maurice en Luc. Vandaag het eerste deel ingestrooid met zand en het effect staat mij wel aan 😉 dit is het liggende deel gedaan bij wijze van test rest van de wand ondergaat dezelfde behandeling denk ik zo.

482565rrj_0_85_camer.jpg

Ziet er in ieder geval al heel mooi uit.

Mooi,en idd eenmaal onder water is het dof.

Bedankt John en Alex. Kostte straks wat tijd veel vragen stellen hier 😀 en geduld maar hopelijk is het straks te zien in het eindresultaat. Nu kan ik straks weer gaan dubben over het plantenbestand en de verdere bouw van het meubel. Als het bakje draait volgt uitnodiging voor inspectie John hehehe 😉

RRJ zei:
Nogmaals bedankt Maurice en Luc. Vandaag het eerste deel ingestrooid met zand en het effect staat mij wel aan 😉 dit is het liggende deel gedaan bij wijze van test rest van de wand ondergaat dezelfde behandeling denk ik zo.

482565rrj_0_85_camer.jpg

Liggende deel???

Niet bang voor opdrijven,dan?

Ga het met kit aan de bodem plakken 😀 en dan maar hopen dat het blijft zitten 😉

Gedaan om een oplopend effect te krijgen zonder kilo's zand in 1 hoek te moeten gooien, ben ook bang dat het dan weer inzakt.

468367rrj_0_85_camer.jpg

Zo is het geheel Bertus

Ja, ik zie het.
Had je ook van polyester kunnen maken, he.

Groot stuk glasmat erbij. Polyester had je al.

Vorm in zand maken , dan mat erin.

Ok ja had ik niet aan gedacht is ook mijn eerste projectje maar nu je het zo zegt geen slecht idee.Ach ja al doende leert men 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan