Ik vond het wel weer eens tijd worden voor een up date en wat foto's. Op dit moment staat het bakkie lekker te draaien en is er hier en daar wat geprobeerd met planten. Helaas wilde niet alles het goed zoals ik wilde, maar gelukkig ook genoeg planten die mijn bak uitgroeien.
Zoals je op de foto van het totaalplaatje kunt zien is de ene kant een beetje kaal en vallen het filter en verwarmingselement enorm op. Ik ga hier nu ook geen verandering meer in aanbrengen. Vorige week toen we de kerstboom aan het opruimen waren zei ik tegen man lief voor de grap 'zo, nu kan hier wel een grotere bak staan' en hij antwoordde heel serieus 'jot'. Dit laat ik me natuurlijk geen tweede keer zeggen en van de week hebben we dan ook een grotere bak gehaald, 80x40x40
Ik natuurlijk blij, dat snappen jullie wel. Deze zal rustig opgebouwd worden en als de tijd daar is zal ik er ook zeker een album van maken voor de liefhebbers.
Maar nu nog even wat foto's van het bakkie wat ik nu heb staan.
Zo staat het er in totaal dus bij. Helaas wat alg op de voorruit. Ik heb vorige week alle drijfplanten eruit gehaald, want er zat eendenkroos tussen. GRRRRRR! De klimop en vallisneria zorgen in ieder geval genoeg drijfgroen aan het oppervlak voor de Honinggoeramies.
Sommigen zijn niet zo blij met de slakken in het aquarium. Ik in ieder geval wel. 1 Van de slakken heeft zelfs een naam gekregen.
Sjakie de reuzeslak
🙂
Mijn grootste liefdes uit mijn aquarium, de honinggoeramies. Ik vind ze ontzettend fascinerend hoe ze zich gedragen en hoe ze alles aftasten. Daarnaast hebben de vrouwen hier niet altijd dezelfde kleur. De ene keer hebben ze een oranje gloed en de andere keer zijn ze grijzig met een streep over hun lijfje. Erg leuk om te zien.
Persoonlijk vind ik dit een geweldig mooie foto...
😀
Meneer Honing
En hier nog een paar plaatjes
Als je goed kijkt zie je 2 vuurtetra's
Bunkerende garnalen
Bungelslak
😀