Wat is er nieuw

Kleurverandering

• Onderwerp starter Onderwerp starter sietsjer
  • Startdatum Startdatum
S

sietsjer

Guest
Hallo,

Het is al de 2de maal deze maand dat ik kegelvlekbarbelen( heteromorpha) koop en wat me opvalt is dat ze na een week veranderen van kleur , als ik ze van in de winkel haal zijn ze witter . En na enkele dagen worden ze donkerder , hoe komt dit ? Ik zou graag de lichtere kleur kunnen behouden

Alvast bedankt

Verschilt de verlichting?

Dat zou best kunnen dat de belichting anders is , maar tussen hun kleurwissel zitten er toch enkele dagen ... Had er al 5 inzitten die ik 2 weken geleden heb gehaald , hun kleur is duidelijk van bleek naar donkerder gegaan , nu heb ik weer nieuwe gekocht en nu zijn ze ook nog bleek maar ik ben er zeker van dat ze net als de vorige ook weer donkerder gaan kleuren ...
Ik vraag me toch af hoe dit komt en vind dit wel jammer

Alvast bedankt voor het antwoord !

Als het door andere verlichting komt zou ik eerder verschil verwachten. Namelijk meteen al na aanschaf en niet het na een paar dagen gaan verkleuren.

Ik vermoed zelf dat hier sprake is van visjes die na een bepaalde tijd zijn gesetteld en zo hun ware kleuren gaan laten zien. Iets was ze in matig ingerichte en fel verlichte verkoopbakken vrijwel nooit doen. Oftewel er is hier juist sprake van een goed teken.

~ Ivo

Spijtig want ik vind die lichtere kleur wel mooier maar als dit een goed teken zou zijn , zoveel te beter !

Ik zal morgen is een foto proberen te posten

Vissen zijn in de winkel idd vaak bleek. Komen vaak na een tijd in het aquarium mooi op kleur.... Haha maar jammer als je van bleekscheten houd whaha! 😉

Ik heb ze ook bij me in de bak zitten.

In het begin waren ze inderdaad bleek, nu na een paar weken zijn ze inderdaad donkerder. Sommigen hebben een rood gekleurde staart en anderen weer een gelige staart.

Wat me wel opvalt is dat ze later op de dag wel donkerder zijn dan aan het begin van de dag.

Op zich is is er niets aan de hand. Eigenlijk heeft "Mascha&Ivo" het correcte antwoord al gegeven. En ook de waterwaardes spelen nog een rol. Maar dat het donkere pigment naar boven wordt gehaald is feitelijk een goed teken.
Je kunt wel datgene bewerkstelligen wat je feitelijk wilt maar dan zul je wat aan bijv. de waterwaardes moeten doen. Eigenlijk moet je de waardes dan ongunstiger maken. Maar dat lijkt mij toch ook niet de bedoeling...

Grtz, "S"

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan