Wat is er nieuw

Klimop aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bigmeat
  • Startdatum Startdatum
B

Bigmeat

Guest
Ik heb een vraagje. Ik heb een paar dagen geleden klimop wortels gevonden en dacht van dat is leuk voor in mijn aquarium. Maar ik weet nu niet zeker of ze schadelijk zijn voor mijn vissen dus heb ze er nog niet in gedaan. Ik denk dat het klimop wortels zijn of toch allersinds al een klimplant maar ik ben niet zeker welke. De wortels zijn volledig droog maar weet dus niet of ze schadelijk gaan zijn.
Alvast bedankt voor de hulp.😁

Een klimplant kan een heleboel zijn naast klimop (Hedera helix). Ik zou hem even in een vaasje laten groeien tot hij de eerste blaadjes heeft en dan uitzoeken wat het is. "gewone" klimop is giftig, maar ik weet niet in welke mate het ook echt gevaarlijk is voor vissen. Daarnaast moet je eerst kijken of het ook wel echt wil groeien in een aquarium. Er zijn wel bepaalde klimplanten die het goed doen in een aquarium zoals Scindapsus aureum, maar zolang je niet weet wat je hebt zou ik het even laten groeien buiten het aquarium.

Ik denk dat de klimop al dood is en de droge wortels gebruikt gaan worden als decoratie? Niet verwachtend dat er nog iets uit gaat groeien. Gewone veel voorkomende klimop is inderdaad giftig. Geen idee hoeveel daarvan nog in een gedroogde wortel zou zitten maar ik persoonlijk zou het niet aandurven. Zeker omdat itt veel planten blijkbaar de giftige stof ook in de wortels zit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat de klimop al dood is en de droge wortels gebruikt gaan worden als decoratie? Niet verwachtend dat er nog iets uit gaat groeien. Gewone veel voorkomende klimop is inderdaad giftig. Geen idee hoeveel daarvan nog in een gedroogde wortel zou zitten maar ik persoonlijk zou het niet aandurven. Zeker omdat itt veel planten blijkbaar de giftige stof ook in de wortels zit.
Inderdaad het zijn gewoon droge wortels van wat ik ook denk de herera helix ik wil de plant niet laten groeien en eigenlijk gewoon de wortels gebruiken als hout maar ik denk ook niet dat ik het aankan dus daarom ga ik morgen eens kijken of ik ergens eik kan vinden omdat ik ergens op dit forum had gelezen dat dat blijkbaar wel geschikt is. Bedankt voor de hulp😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan