Wat is er nieuw

klopt dit

• Onderwerp starter Onderwerp starter dwinda
  • Startdatum Startdatum
D

dwinda

Guest
volgens de verkoper zou het een paar papegaai vissen zijn.
P�rchen Papageien barsche
zo had de verkoper het geschreven
voer dit in en je komt op hoplarchus psittacus

als ik dan op internet zoek dan vind ik m niet echt overeen komen. vind ze wat ronder dan de Hoplarchus psittacus
maar zoek het in het duits zoals de verkoper het zei dan komt het wel overeen.

dus graag bevestiging. of misschien is het wel net een andere naam/soort van de hoplarchus psittacus. dan graag de echte naam.

174345dwinda_0_82_20150904_163857.jpg

de wat donkere fel gekleurde oranje blijft niet echt zitten.

174345dwinda_0_82_20150904_163857.jpg

553676dwinda_0_82_20150904_163858.jpg

159558dwinda_0_82_20150904_163934.jpg

669135dwinda_0_82_20150904_164047.jpg

Heb je niet gewoon een paartje Red Parrots? klik

Dat is geen 'echte' vis maar een kruising, en een gedrocht als je het mij vraagt. Hij staat ook niet voor niets op de rode lijst van dit forum ( klik )

Het zijn kruisingen tussen Amphilophus citrinellus en de Vieja synspilum en kunnen van geel tot dieprood voorkomen. Meestal zijn ze onvruchtbaar.

Zap zei:
Het zijn kruisingen tussen Amphilophus citrinellus en de Vieja synspilum en kunnen van geel tot dieprood voorkomen. Meestal zijn ze onvruchtbaar.

Onvruchtbaar, of ze kruisen met weet ik het wat anders aan soorten, allerlei Cichlasoma-achtigen kunnen blijkbaar :stop:

Volgns mij zijn het allang gen 2 soorten meer die erin zitten, maar iets van 5 ofzo :stars:

Nja ze schijnen wel 'lief' te zijn, voor cichliden...

Wat is er precies zo gedrocht aan? Gewoon omdat het kruisingen zijn? Ik zie niet direct misvormingen ofzo maar ik ken niets van cichliden.

En uit welk soort water komen de raszuivere voirouders dan? Ik denk midden amerika ofzo?

dolle ancistrus zei:
Wat is er precies zo gedrocht aan? Gewoon omdat het kruisingen zijn? Ik zie niet direct misvormingen ofzo maar ik ken niets van cichliden.

Als je wat verder leest in de links die ik gaf:

You can recognise the blood red parrot at first sight due to the unique traits this fish possesses. Its beak like head and mouth and round body with large eyes are characteristic of this fish. Their mouths do not close but stay open in a perpetual "O" shape. Their teeth are far down their throats so they pretty much bump into each other but cannot bite and are no match for an aggressive fish due to this deformity produced during breeding.

Misvormde vissen dus.

In Azie spuiten ze de witte vissen van deze kweekvorm vaak in met een kleurstof.

250x187x1_87432.jpg.7733a0ea8056acc442c88342d7ce84c4.jpg

Lipstick_parrot_DSC_0041.jpg

Ik heb weleens gelezen dat het kruisingen zijn tussen een oppervlakte jager en een aardeter. Dus ze weten niet echt wat voor gedrag ze moeten vertonen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan