Wat is er nieuw

Klopt het dat dit een platy jong is?

kaylee_D

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2014
Ik heb 4 van deze jongen, maar klopt het dat het platy's zijn of zijn het andere vissen?

U0wwnHeazzJB4alFmP2BGXR2nrLWG6Tj.jpeg

Hmmm van die streepjes hadden de mijne nooit. Wat heb je in je bak rondzwemmen ?

platy's
neon-tetra's
garnalen
pangio kuhlii's

Ik zag ze 1 dag nadat ik m'n 2 vrouwelijke platy's had gekocht, dus het kan net zo goed meegekomen zijn. zover ik zag zaten alleen maar platy's in die bak.

Platy is het meest logisch, maar die dwarsstrepen doen mij toch wel aan een Limia-soort denken .....

Het moeten dan wel Platy s zijn lijkt me zo toe.
Misschien de winkel even bellen en het vragen want die weten of er nog iets anders inzit en wat er in die bak heeft gezeten.

Het lijken wel jonge 5 streep barbelen... Helemaal die ene die vlak onder de oppervlakte hangt in de lengte. Het spiegelbeeld laat nog meer strepen zien. Zijn ze niet per ongeluk als klein visje meegeschept met je platy's in de lfs? Dat je dus meer vissen had dan de door jouw gekochte vissen?

duidelijk een levendbarende soort, platy dus.

uitgaande van dit vissenbestand kan het niet anders dan een platy zijn.

het visje is ook weer niet zo klein dat het minder dan een week oud is. Ze moeten dus zijn opgevallen als ze uit de winkel mee zijn gekomen.

Hoe zien de volwassen platy's in de bak er uit? Dat hoeft trouwens niets te zeggen over hoe de jongen er uit zien, vaak is er veel gekruist en dan kunnen de jongen er heel anders uit zien dan hun ouders.

En het is mij bekend dat er veel soorten levendbarende tandkarpers zijn, ik heb momenteel 11 soorten zwemmen (waaronder limia).

soms hebben papegaaiplaty's lichte strepen, maar ik vind de vorm niet typisch platy. Zijn het geen vrolijke weeuwtjes, Phallichthys amates?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan